رئیس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس:

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس گفت: ۱۸۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در شهرستان گنبدکاوس با حکم مراجع قضایی خلع ید شد.

۱۸۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در شهرستان گنبدکاوس خلع ید شد

به گزارش گلستان24؛صفر سیجانی صبح امروز در جمع خبرنگاران از اجرای همزمان طرح فاروئینگ توام با بذرپاشی به منظور تثبیت مالکیت و احیاء پوشش طبیعی در اراضی خلع ید شده خبر داد و اظهار داشت: 1800 هکتار از اراضی منابع طبیعی شهرستان مراوه‌تپه نیز با حکم قضایی خلع ید شده است.

وی از اجرای حکم خلع ید  سنواتی از 1800 هکتار  اراضی منابع طبیعی در  دهستان کرند، بخش داشلی‌برون و حاجی قوشان بزرگ شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس تصریح کرد: در راستای تثبیت مالکیت این اراضی تاکنون در 1000 هکتار طرح فاروئینگ(ایجاد شیار در سطح زمین به فاصله 4متر) توام با کاشت بذر یونجه و دیگر گیاهان به منظور احیاء پوشش طبیعی منطقه انجام شده است.

سیجانی ارزش ریالی اراضی خلع ید شده در شهرستان گنبدکاوس را حدود 10 میلیارد تومان اعلام کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گنبدکاووس اظهار امیدواری کرد تا پایان سال جاری طرح فاروئینگ و بذرپاشی در همه اراضی خلع ید شده در شهرستان گنبدکاووس به پایان خواهد رسید.

سیجانی حفظ و تقویت پوشش گیاهی مراتع، کمک به حفظ ساختمان خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تامین علوفه برای دامداران منطقه و ایجاد آبشخور را از مزایای اجرای این طرح اعلام کرد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار