رئیس عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس مطرح کرد

رئیس ستاد عتبات عالیات گنبدکاووس گفت: از هفته گذشته که موکب حضرت یحیی ابن زید (ع) در کربلای معلی برای خدمات به زائران پیاده اربعین مستقر شده, بیش از ۱۱ هزار نفر از خدمات اسکان و پذیرایی در این موکب برخوردار شدند.

توزیع 10 هزار و 800  پرس غذا به زائران پیاده اربعین

به گزارش گلستان24؛رمضانعلی خالقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از هفته گذشته که موکب حضرت یحیی ابن زید (ع) در کربلای معلی برای خدمات به زائران پیاده اربعین مستقر شده, بیش از 11 هزار نفر از خدمات اسکان و پذیرایی در این موکب برخوردار شدند.

وی افزود: از 4 تا 10 آبان ماه, 10 هزار و 800  پرس غذا در 3 وعده صبحانه, ناهار و شام بین زائران پیاده توزیع شده و 3 هزار و 295 نفر نیز در این مدت اسکان داده شدند.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس افزود: همچنین در این مدت,  یک‌هزار و 100 قرص نان روغنی و 3 هزار و 500 قرص نان معمولی با 30 کیسه آرد, پخت و بین زائران امام حسین (ع) توزیع شد.

خالقی تصریح کرد: برای شناخت بیشتر مردم ایران و دیگر کشورهای اسلامی و جهان با امامزاده یحیی ابن زید(ع) و با توجه به اینکه نام موکب شهرستان نیز به همین نام است, بروشورهایی در زمینه این امام و امامزاده به 3 زبان, فارسی, عربی و لاتین بین زائران توزیع شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس تاکید کرد: یک‌هزار و 392 نفر از زائرین در نمازهای جماعت 3 وعده, دعای کمیل, دعای ندبه, زیارت عاشورا, مباحث اخلاقی و احکام که برنامه های فرهنگی موکب است, شرکت کردند.

خالقی یادآور شد: تاکنون 2 هزارو 291 نفر از خدمات پزشکی و دارویی موکب استفاده کردند که یک نفر در منزل ویزیت شده و یک نفر هم برای خدمات بیشتر پزشکی به بیمارستان منتقل شده است.

رئیس ستاد عتبات عالیات شهرستان گنبدکاووس گفت: در هفته گذشته، مردم 24 استان و 84 شهرستان کشور از خدمات اسکان و پذیرایی برخوردار شدند و خدماتی مانند خیاطی, آرایشگاه و دیگر ایستگاه‌های صلواتی در این موکب برپا است.

خالقی اظهار کرد: همه امکانات و تجهیزات مورد نیاز در موکب برای ارائه خدمات به زائران پیاده اربعین که توسط مسئولان و مردم شریف گنبدکاووس جمع‌آوری شده بود توسط 5 دستگاه تریلی, یک دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت به محل موکب حضرت یحیی ابن زید (ع) منتقل شد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار