استاندار گلستان گفت: روند واگذاری طرح های نیمه تمام استان به بخش خصوصی در حوزه های گوناگون ضعیف و نگران کننده است.

اظهارنگرانی استاندارگلستان ازکندی واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: با وجود آغاز این طرح از 2 سال قبل تاکنون حتی یکی از 134 طرح نیمه تمام دارای شرایط به بخش خصوصی واگذار نشده است که باید با تلاش بیشتر از این ظرفیت برای تکمیل طرح ها استفاده شود.
وی بیان کرد: دولت با قبول این واگذاری ها، به دنبال استفاده از توان بخش خصوصی برای تکمیل طرح های دارای توجیه اقتصادی است که باید از همه ظرفیت های قانونی در مسیر رسیدن به توسعه استان بهره گیری شود.
استاندار گلستان افزود: برخی از طرح های نیمه کاره در بخش های گردشگری، آموزش و پرورش ، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش برای سرمایه گذاران جذاب است که می توان با معرفی هر چه بهتر طرح ها به بخش خصوصی، فرایند تکمیل و بهره برداری از این گونه طرح ها را کوتاه تر کرد.
هاشمی در ادامه بر لزوم توجه جدی به جذب مالیات در بخش های گوناگون اشاره کرد و گفت: هم اینک 40 درصد مالیات استان توسط کارمندان تامین می شود اما برخی صنایع و کارخانه های بزرگ و درآمدزا مالیات خود را در تهران پرداخت می کنند.
استاندار گلستان بیان کرد: با تلاش اداره امور مالیاتی استان یکی از صنایع بزرگ مالیات خود را به جای تهران در گلستان پرداخت کرد که نتیجه آن افزایش 1000 میلیارد ریالی درآمدهای مالیاتی استان بود. 
وی افزود : باید تلاش کنیم بقیه صنایع و کارخانجات بزرگ استان هم ترغیب به پرداخت مالیات در گلستان شوند تا بخش زیادی از کمبودهای درآمدی استان برطرف شود .
هاشمی ادامه داد: گلستان استانی متکی به دامپروری و کشاورزی است که این دو بخش به دلیل برخورداری از معافیت مالیاتی نمی توانند سهمی در افزایش درآمدهای مالیاتی استان داشته باشند.
وی تاکید کرد که یکی از راهکارهای افزایش این درآمدها، تعریف راه های جدید برای وصول مالیات است که با رشد آن بخش عمده ای ازکمبودهای اعتباری و بودجه ای گلستان برطرف خواهد شد.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، اقتصاد این استان برپایه کشاورزی و دامپروری فعال است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار