استاندار گلستان مطرح کرد

استاندار گلستان از دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور برای تکمیل سد نرماب خبر دا و گفت: در دیدار اخیر 10 نامه مهم را از ایشان دستور گرفتم.

دستور ویژه معاون اول رئیس جمهور برای تکمیل سد نرماب گلستان

به گزارش گلستان24؛سیدمناف هاشمی صبح امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گلستان اظهار کرد: تعدد جلسات بسیار زیاد است و باید جلسات اهم و مهم شود و بیش از 70 درصد وقت مدیران در جلسات سپری می شود و چون اکثرا تا ساعت 16 در محل کار هستند نمی دانم کی فرصت می کنند حداقل پیگیری جلسات را انجام دهند.
وی ادامه داد: به نظرم یک موازی کاری و تداخلی بین این ستاد و کارگروه صادرات غیرنفتی، رفع موانع تولید و اشتغال وجود دارد که باید یک برنامه ریزی درست برای رفع این تداخل ها ایجاد شود.
استاندار گلستان تصریح کرد: همه مدیران درگیر این جلسه هستند و متوجه شدم در بسیاری از جلسات شرح وظایف و دستورات کار باید اصلاح شود و برخی مباحث تکراری مطرح می شود.
هاشمی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی باید اقدامات متفاوت از دستور کار و تکلیف اصلی دستگاه ها باشد و ما از این جلسه خروجی بهتری می خواهیم که در استان تحرک و تحول ایجاد کند.
وی افزود: هدف ما در این جلسه پیگیری پروژه های محوری دستگاه ها است و چهار دستگاه استان 71 پروژه محوری دارد که شاید کل دستگاه ها در استان 150 پروژه محوری داشته باشد.
استاندار گلستان تاکید کرد: در پایش و اثر گذاری اقتصاد مقاومتی احساس می کنم خروجی خوبی نداشتیم و موفق نبوده ایم.
هاشمی گفت: الان فصل بودجه است و اگر پروژه محوری را شناسایی کنیم می توانیم تلاش کنیم در بودجه ردیف مناسب و موفقی را اخذ کنیم.
وی بیان کرد: در حوزه سد اصلی ترین کار ما سد نرماب و وشمگیر است و اگر امروز دستگاه های زیرمجموعه وزارت نیرو نتوانند در بودجه حل کنند باید وارد عرصه سرمایه گذاری شویم که نیاز به ورود ملی دارد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: من روز شنبه با معاون اول رئیس جمهور جلسه داشتم و 10 نامه را از ایشان دستور گرفتم که یکی از آنها بودجه 30 میلیارد تومانی سد نرماب بود که دستور دادند با قید فوریت اقدام شود و امروز مسئول استانی ما در این حوزه باید با حدیت وارد شود و موضوع را از وزارتخانه مطبوع و سازمان مدیریت پیگیری کند.
هاشمی گفت: استان گلستان به استان قطب صنعت، معدن و تجارت تبدیل شده و متاسفانه عدم نوع تنظیم بازار در استان باعث شده که رقابت واحد های صنعتی باعث تعطیلی واحد صنعتی دیگر شده است.
وی اضافه کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوزها باید دوراندیشی بازار آن صنعت را هم داشته باشد که اگر اینگونه عمل کنیم موفق خواهیم شد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت و کشاورزی در این دو حوزه نقش بسیاری را دارند و باید با نگاه ویژه وارد عرصه شوند.
هاشمی گفت: با دکتر نوبخت دو جلسه گذاشتم و تمام نامه ها و موضوعات استاندار گذشته و مسائل جدید را با جدیت پیگیری کردم و اگر قرار باشد مسئولان استانی ما پیگیری نکنند ما موفق نخواهیم شد.
وی تاکید کرد: اگر مدیران ما با جدیت وارد عرصه شوند می توانیم افزایش 100 درصد بودجه را برای استان داشته باشیم و باید برای توسعه، اقدامات جهادی را در دستور کار قرار دهیم.
استاندار گلستان گفت: تیم برنامه ریزی استان باید تقویت شود و کلید بسیاری از مسائل ما حوزه تخصیص و اعتبارات است.
هاشمی گفت: در حوزه آب و فاضلاب روشتایی و شهری مسائلی را مطرح کردند که باید پیگیری شود زیرا وزارت نیرو بهترین تجربه را در حوزه واگذاری پروژه ها و اقدامات دارد.
وی بیان کرد: گلستان در حوزه واگذاری پروژه های ورزش در کشور هیچ توفیقی نداشته است و متاسفانه برخی از دستگاه های دیگر استان نیز در این بخش توفیق چندانی نداشته اند در حالی که می توانند موفقیت های بسیار خوبی را در این بخش داشته باشند و استان در این زمینه غافل شده است.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار