تا آخر این هفته صورت می گیرد:

تا آخر این هفته اداره کل ارشاد گلستان با اداره گرگان ادغام می شود اما نکته مهم اینست که از دو شیخ فضیلت و مهدوی کدامیک باید بر اریکه قدرت بماند ؟

ادغام اداره کل ارشاد گلستان با اداره ارشاد گرگان / کدام شیخ باید بماند !!

به گزارش گلستان24؛محمد مهدی مشاور وزیر و رئیس حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به سمنان گفت:"ادارات فرهنگ و ارشاد مراکز استانها به استثنای تهران در ادارات کل ادغام می شوند.

این برنامه در اجرای چارت جدید ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها و با هدف حفظ و ایجاد برخی از پست‌های سازمانی صورت می‌گیرد. البته تهران به دلیل وسعت و گسترگی فعالیت‌ها  و کلان شهری که هست از این ادغام مستثنی شده اما ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراکز استانها به تدریج در ادارات کل ادغام و فعالیت های خود را در چارچوب ادارات کل انجام می‌دهند.

به جزء سه تا چهار استان در کشور که دارای چهار معاونت خواهند شد بقیه ادارات کل با سه معاونت فعالیت می‌کنند. این معاونت ها شامل معاونت سینمایی هنری، فرهنگی مطبوعاتی و توسعه و منابع انسانی است. هم چنین در چارچوب جدید بخشی از نمایندگی های فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به اداره تبدیل می شوند."

حالا برخی استانها دست بکار شده اند و ادغام اداره کل ارشاد و اداره مرکز استان را شروع کرده اند که یکی از این استانها گلستان می باشد .

قرار است تا آخر همین هفته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادغام شود و از این به بعد ارباب رجوع برای حل و فصل مشکلات خود در این حوزه به اداره کل مراجعه نماید .

صرف نظر از اینکه این طرح چقدر پخته و سنجیده است و چه ایرادات و مشکلاتی که دارد و یا اینکه این ادغام چطور باید صورت بگیرد، این نکته حائز اهمیت است که از دو شیخی که فعلا بر مسند ارشاد استان و گرگان تکیه زده اند کدامیک بر کرسی مدیریت تکیه می زنند .

در حال حاضر حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و از زمان مدیریتش چهار سال می گذرد و از طرفی با توجه به آغاز تغییر مدیریتها در هفته های آتی یکی از مدیرانی که احتمال جابجایی اش زیاد است ، فرهنگ و ارشاد می باشد .

وانگهی طی یک ارزیابی عبوری هم می توان به عملکرد ضعیف چهار سال گذشته اشاره کرد که گاها داد طرفداران خود دولت را هم در آورده است اما شاید عدم توانایی در حفظ ساختمان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان توسط شیخ فضیلت در جنب تالار فخرالدین اسعد گرگانی و حیف و میل میلیونی در حیاطی که متعلق به ارشاد نبود ، ضعفی نیست که براحتی از آن گذشت .

اما از آن طرف شیخ یعقوب مهدوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان با روحیه اعتدالی ، روابط عمومی بالا و خوشرویی توانسته دل بسیاری از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه را بخود جلب کند .

مهدوی طی 32 ماه خدمت در اداره فرهنگ و ارشاد گرگان  فعالیتهای مثبتی انجام داده و عملکردش توسط اهالی حوزه فرهنگ و ارشاد مثبت ارزیابی شده است و از این جهت است که گاها عنوان می شود او گزینه مناسبتری برای تداوم فعالیتهای فرهنگی و هنری در استان گلستان می باشد .

من حیث مجموع باید دید نظر مسئولان ارشد استان در خصوص این جابجایی چه خواهد بود و آیا استاندار تمایل به ماندن فضیلت دارد یا رفتنش و اگر بنا بر رفتن او باشد شاید حجت الاسلام مهدوی در حال حاضر بهترین گزینه برای این مقام باشد .

/گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار