رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان خبر داد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان گفت: امانتداری در خبر یک موضوع اساسی در حوزه اطلاع‌‌رسانی است که خبرگزاری فارس با دقت و قدرت در این حوزه فعالیت می‌کند.

موثر بودن خبرنگاران و رسانه‌ها در برطرف شدن مشکلات

به گزارش گلستان24؛حجت‌الاسلام یعقوب مهدوی ظهر امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان، اظهار کرد: خبرگزاری فارس یکی از خبرگزاری‌هایی است که خبرهای آن را پیگیری می‌کنم و این خبرگزاری را یک خبرگزاری فراجناحی، حقیقت‌جو و راستگو می‌بینم.

وی ادامه داد: امانتداری در خبر یک موضوع اساسی در حوزه اطلاع‌‌رسانی است که خبرگزاری فارس با دقت و قدرت در این حوزه فعالیت می‌کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ‌سازی و تبلیغ اداره فرهنگ و ارشاد تنها دستگاه مسوول در این حوزه نیست بلکه تمامی دستگاه‌ها در این بخش وظیفه‌مند هستند.

مهدوی بیان کرد: اگر بخواهیم در حوزه آسیب‌های اجتماعی موفق شویم، باید همه بسیج شوند و همیشه تجربه ما نشان داد که کارهای جمعی با همت و وحدت تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: حتی واحدهای صنفی در حوزه آسیب‌های اجتماعی می‌توانند فعال باشند و با نصب یک جمله فرهنگ‌ساز بر روی درب واحد صنفی می‌توانند در این بخش فعال شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان تصریح کرد: اما با وجود منابع محدود و کمبود بودجه موجود، سعی کردیم اقدامات مناسبی را در این بخش انجام دهیم که برگزاری همایش‌های مختلف، مراسم‌های کوچک و بزرگ سعی کردیم عملکرد مطلوبی را داشته باشیم.

مهدوی بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلات اجرای برنامه‌ها در ادارات بخصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که مراسم‌ها را در سطح محدود متمرکز کردیم و باید سطح برگزاری کارهای فرهنگی و مراسم‌ها را به سطح روستاها و محلات بکشانیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات در سطح کارهای فرهنگی، موازی‌کاری دستگاه‌ها است که اگر این موازی‌کاری حذف شود، به سادگی می‌توان بودجه‌ها را متمرکز کرد و در نتیجه برنامه‌های موثرتری را شاهد باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان گفت: سند فرهنگی برای شهرستان گرگان تدوین شده و من احساس می‌کنم با توجه به نیروی انسانی و منابع محدود توانستیم موفق باشیم و بهترین قاضی در این عرصه هنرمندان هستند و اگر هنرمندان راضی بودند عملکرد ما رضایت‌بخش بوده است.

مهدوی در خصوص مصوبات شورای فرهنگ عمومی، تاکید کرد: من عضو شورای فرهنگ عمومی نیستم اما وجود خبرنگاران در هر محفلی اثرگذار است و نباید با حضور خبرنگاران مخالفتی انجام شود و از نقد نباید ترسید.

وی افزود: یکی از رسانه‌های استان حتی در خصوص وضعیت سرمایشی و گرمایشی یک مدرسه گزارشی را منعکس کرد که با ورود فرماندار و مسوولان آموزش و پرورش مشکل برطرف شد که این نشان از موثر بودن خبرنگاران و رسانه‌ها است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان در خصوص مجتمع فرهنگی بهارستان، تصریح کرد: آن ساختمان برای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان ساخته شده و در آینده به اداره گرگان تحویل می‌شود که در کنار اداره فرهنگ و ارشاد گرگان انجمن‌های فرهنگی و هنری و کانون فرهنگی مساجد نیز مستقر خواهند شد.

مهدوی گفت: موضوع ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مراکز استان‌ها با اداره‌کل یکی از موضوعاتی است که در حال عملیاتی شدن است و با توجه به اینکه یک تجربه نو است نمی‌تواند در خصوص آن نظر قاطع داد اما یکی از دغدغه فرمانداران این است که در حوزه مدیریت فرهنگی شهر دچار چالش نشوند.

وی در خصوص کارنامه چهار ساله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان گفت: در مدت 31 ماه گذشته که در این مسئولیت قرار دارم و تجربه مسئولیت در شهرهای مختلف استان را دارا هستم، فکر می‌کنم همین میزان که هنوز هنرمندان بندرترکمن و بندرگز بعد از 20 سال ارتباطشان را با من قطع نکردند، نشان از این دارد که در هر جایگاهی که باشم سعی می‌کنم عملکردی را داشته باشم که هنرمندان از مدت مسئولیتم راضی باشند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان خاطرنشان کرد: هنرمندان و رضایت آنها را بهترین شاخص ارزیابی برای عملکرد خودم می‌دانم و شاید برخی من را شخص سیاسی بدانم اما معتقدم ما باید سیاست فرهنگی داشته باشیم.

مهدوی گفت: در مدت مسئولیتم در بندرگز اگر هشت اتاق داشتم یک اتاق را برای خبرنگاران در نظر گرفتم و خبرنگاران در اتاقی کنار اتاق من جای داشتند.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های من این است که در ساختمان جدید برای اداره گرگان، یک اتاق را مخصوص خبرنگاران قرار خواهم داد و اگر مسوولیتم در اداره گرگان ادامه داشت به طور قطع این تصمیم را اجرایی خواهم کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گرگان گفت: یکی از برنامه‌هایی که اجرا کردیم نمایشگاه هنزهای تجسمی و کتابت قرآن را گسترش داده و در فضای محلات اجرا کردیم و 100 خوشنویس در محلات گرگان وضعیت‌نامه شهداء و قرآن را با هنر خود کتابت کردند.

مهدوی تاکید کرد: سرکشی از نگارخانه‌ها، کانون‌های تبلیغاتی، مراکز هنری و فرهنگی و رسیدگی به مسائل و مشکلات هنرمندان از جمله فعالیت‌هایی بود که سعی کرد در مدت مسئولیتم آنها را در دستور کار داشته باشم.

وی با اشاره به محله محوری برگزاری مراسم‌ها و جشن‌ها در گرگان، اضافه کرد: حتی این اقدامات باعث شد تا تحول فرهنگی و کنجکاوی فرهنگی برای جوانان و نوجوانان محلات محروم ایجاد شود و نشاط سالم در محلات محروم را ترویج کردیم.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار