استاندار گلستان:

استاندار گلستان گفت: مهندسان و پیمانکاران باید در زمان طراحی و ساخت هر سازه‌ای به دید ساخت و فروش نگاه نکنند بلکه خود و خانواده خود را ساکنان آن سازه بدانند و با این نگاه کیفیت کار را بسنجند.

مهندسان در زمان ساخت هر سازه‌ای خانواده خود را ساکنان آن بدانند/ مشارکت جامعه مهندسان در حوزه‌های مدیریت شهری کم رنگ است

به گزارش گلستان 24 ؛  سید مناف هاشمی در مراسم گرامیداشت روز جهانی شهرسازی، ضمن تسلیت واقعه جانگذار زلزله در غرب کشور خصوصا در استان‌های کرمانشاه و ایلام و ابراز همدردی با مردم غمدیده و حادثه‌دیده، تصریح کرد: مشارکت جامعه مهندسان و شهرسازان در حوزه‌های مدیریت شهری کم رنگ است و باید متخصصان با ارائه مشاوره مشارکت خود را داشته باشند تا بتوانیم شاهد اقدامات اجرایی مناسبی در سطح شهرها باشیم.

وی تصریح کرد: مهندسان شهرسازی باید جسارت ورود به عرصه‌های اجرایی را در خود افزایش دهند و شهرسازانی که در زمینه ایجاد درآمد پایدار برای شهرها تخصص دارند و در عین حال دلسوز هستند، باید در عرصه مدیریتی وارد شوند.

استاندار گلستان افزود: در بین گزینه‌هایی که برای شهرداری شهرهای استان مطرح می‌شود حضور مهندسان عمران و شهرسازی کمتر به چشم می‌خورد.

هاشمی در این مراسم که با موضوع «جایگاه شهرسازی در ساختار نظام مهندسی و نقش آن در سلامت عمومی و اعتلای زندگی» برگزار شد، گفت: حوزه شهری، حوزه تعامل با مردم، درآمدها و هزینه‌هاست و شهرداری‌ها به عنوان نهادهای غیردولتی باید روی پای خود بایستند.

استاندار گلستان یادآور شد: اخلاق حرفه‌ای در هر جایگاهی باید دنبال شود و همانگونه که در کشورهای پیشرفته اخلاق را در کنار تخصص مورد توجه قرار می‌دهند، مهندسان و پیمانکاران باید در زمان طراحی و  ساخت هر سازه‌ای به دید ساخت و فروش نگاه نکنند بلکه خود و خانواده خود را ساکنان آن سازه بدانند و با این نگاه کیفیت کار را بسنجند.

هاشمی گفت: باید از تجربیات خوب در حوزه شهرسازی استفاده شود و شهرهایی انسان‌محور داشته باشیم و به جایگاه پیاده‌ها و پیاده‌روها احترام بگذاریم نه اینکه تنها به فکر ایجاد خیابان برای تردد اتومبیل باشیم.

وی افزود: شهرهای گلستان می‌تواند با استفاده از منابع شهرداری‌ها، منابع دولتی و جذب سرمایه‌گذار هدف گردشگران قرار گیرد.

استاندار گلستان همچنین با اشاره به ظرفیت‌های برون‌مرزی، خاطرنشان کرد: صادرات تخصص‌های شهرسازی و عمران مسئله‌ای است که با توجه به ظرفیت‌های مهندسان سازمان نظام مهندسی استان و وجود تقاضا در کشورهایی همچون ترکمنستان، قزاقستان، عراق و افعانستان می‌تواند در دستور کار این سازمان قرار گیرد و کارآفرینی مناسبی برای فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها باشد.

لازم به ذکر است هشتم نوامبر برابر با هفدهم آبان ماه روز جهانی شهرسازی است.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار