با هدف تقسیم بندی وظایف دستگاه های متولی؛

با هدف بررسی پروژه های مصوب در دو شهر گرگان و گنبد کاووس، جلسه بررسی پروژه های توانمند سازی اجتماعی، اقتصادی و محیطی سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه نشین گلستان برگزار شد.

بررسی نحوه توانمندسازی مناطق حاشیه نشین گلستان

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی گلستان، پروژه های مصوب توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی و حاشیه نشین استان با حضور سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان بررسی شود.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان در این رابطه اظهار کرد: با توجه به معضل حاشیه‌نشینی و شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی در استان و حساسیت‌های به وجود آمده در بین متولیان امر و فرا دستگاهی بودن ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی شهرها، این جلسه باهدف بررسی پروژه‌های مصوب در دو شهر گرگان و گنبد و تقسیم‌بندی وظایف بین دستگاه‌های متولی برگزار شد.

حسین محبوبی افزود: این پروژه‌ها باهدف ارتقاء کمی و کیفی بخش‌های مختلف این مناطق از قبیل خدمات روبنایی، ساماندهی محیط و فضای شهری، تأمین خدمات زیر بنایی، ارتقاء توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی در دو شهر گرگان و گنبد اجرایی می‌شود.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: احداث مراکز بهداشتی، پایگاه سلامت، ساماندهی رودخانه‌ها، بهسازی و آسفالت معابر و احداث شبکه روشنایی در مناطق حاشیه‌نشینی از عمده کارهایی است که در طرح مصوب تعریف‌شده که با تخصیص اعتبارات اجرامی شود.

محبوبی محله‌های هدف در شهر گرگان را (انجیرآب و قلعه حسن) و در شهر گنبد (سیدآباد، افغان آباد، بدلیجه) نام برد و افزود: بخشی از این پروژه‌ها آغازشده و در حال اجراست.

عبدالرضا چراغعلی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان در این رابطه گفت: عوامل اقتصادی و تغییرات آب و هوایی رشد حاشیه‌نشینی در شهرهای استان را افزایش داده که باید اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: حاشیه‌نشینی یک رخداد اجتماعی است و باید به آن به‌عنوان یک موضوع اجتماعی نگاه کرد و برای آن برنامه داشت.

چراغعلی ادامه داد: حواشی و عوارض نامطلوب در سکونتگاه‌های غیررسمی بسیار زیاد است و باید متولیان امر در این خصوص با همکاری و همدلی در جهت کاهش آسیب‌ها گام بردارند و اجرای پروژه‌های مصوب را تسریع نمایند.

در این جلسه شهرداران گرگان و گنبد و کارشناسان امر حضور و عملکرد خود را در این زمینه تشریح نمودند.

لازم به ذکر است در تاریخ ۲۳ آبان ماه سال جاری میزگردی با موضوع «حاشیه نشینی، فرصت ها و چالش ها» با همکاری خبرگزاری ایسنا و خبرگزاری مهر برگزار شد اما مدیران هیچ یک از دستگاه های دعوت شده به میزگرد از جمله راه و شهرسازی استان گلستان و استانداری گلستان در جلسه حضور نداشتند.  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار