رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان:

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: سال گذشته از محل تسهیلات رونق تولید ۴۲۵ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی استان

به گزارش گلستان24؛حسینقلی قوانلو، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان، امروز (30 آبان) در نشست اقتصادی بانوان گفت: در حوزه فضای کسب و کار براساس شاخص های وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله صدور مجوزها و مدت زمان پاسخ استعلام ها رتبه نخست کشور را به دست آوردیم.

 

وی با بیان اینکه گلستان یکی از استان های موفق در اجرای طرح رونق تولید طی سال گذشته بود، افزود: سال گذشته بالغ بر 425 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به بخش صنعت تزریق شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: با تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی در سال گذشته پرداخت شده شاهد افزایش و رونق تولید و همچنین تثبیت اشتغال بوده ایم. اما در حوزه مصرف تولیدات داخلی نیازمند کار فرهنگی هستیم که این بخش توجه ویژه زنان را می طلبد.

 

وی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی بانوان، بیان کرد: میزان مشارکت اقتصادی زنان در پایان دولت دهم به 13 درصد کاهش یافته بود اما الان به حدود 17 درصد رسیده است که به طور متوسط سالانه دو برابر بیش از میانگین کشور رشد دارد.

 

قوانلو گفت: در حوزه اشتغال بانوان فکر شود زیرا در بخش صنعت به رغم اینکه مشکلات کار کردن با زنان کمتر است، اما کارفرمایان تمایل چندانی برای استفاده از نیروی کار زن ندارند.

 

وی تأکید کرد: برای اینکه از ظرفیت زنان در سطوح مدیریتی استفاده شود، این قشر نیاز به آموزش دارد و در شرایط کنونی رسیدن به سقف 30 درصدی امکانپذیر نیست.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار