با گذشت 6 ماه از سال جاری تنها 10 واحد تولیدی در استان گلستان از تسهیلات رونق تولید بهره‌مند شدند.

اختصاص 4 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بخش صنعت

به گزارش گلستان 24؛حسنقلی قوانلو صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: با گذشت نیمه نخست سال جاری تنها 10 واحد تولیدی در استان گلستان از تسهیلات رونق تولید برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در سال جاری پرداخت تسهیلات به هفت الی 10 واحد تولیدی پرداخت شد که متاسفانه بخشنامه رونق تولید در سال جاری مدتی دیر ابلاغ شد.

* گلستان پنجمین استان در کشور در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ابراز کرد: استان گلستان در زمینه پرداخت تسهیلات رونق تولید در کشور به عنوان پنجمین استان در کشور بوده است.

قوانلو بیان کرد: تمامی ارزش افزوده بخش صنعت در گلستان در سال 1391 حدود 625 میلیارد تومان بود و در سال 1393 این عدد به دو برابر ارتقا یافت یعنی یک هزار و 265 میلیارد تومان رسید و ارزش افزوده در این دو سال تقریبا به دو برابر رسید.

وی از رشد 35 درصدی بخش صنعت در استان گلستان خبر داد و گفت: در بخش صنعت 35 درصد در سطح استان گلستان رشد داشتیم و در سطح کشور در بخش صنعت رشد 25 درصدی را شاهد بودیم.

* اشتغال در بخش صنعت پایدارتر از اشتغال در سایر بخش‌ها است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اذعان کرد: استان گلستان در سال 1391 از لحاظ ارزش افزوده در بخش صنعت جزو 26 امین استان در کشور بود و در سال 1393 جزو 22 امین استان در کشور از نظر ارزش افزوده در بخش صنعت  بودیم.

قوانلو با بیان اینکه وضعیت صنعت، معدن و تجارت در استان گلستان رو به پیشرفت است، اذعان کرد: استان گلستان از لحاظ ارزش افزوده در بخش صنعت در سال 1395 جزو 18 امین استان در کشور محسوب شد.

وی اشتغال در بخش صنعت را پایدارتر از اشتغال در سایر بخش‌ها خواند و ابراز کرد: صنعت جزو صنایعی است که مشاغلش پایدارتر است.

* مشاغل تجارت در بخش واحدهای صنفی پایداری ندارد/ 4 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بخش صنعت اختصاص داده شده است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به اینکه مشاغل تجارت در بخش واحدهای صنفی پایداری ندارد، اذعان کرد: شاید در این بخش سالی 7 هزار واحد صنفی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان جواز بگیرند اگر به ازای هر واحد صنفی 1.5 شغل ایجاد شود شاید سالی 10 هزار شغل در اطراف ما ایجاد شود.

قوانلو بیان کرد: 30 درصد اشتغال در بخش صنعت است و فقط 4 هزار هکتار از اراضی استان گلستان به بخش صنعت اختصاص داده شده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار