دادستان عمومی و انقلاب بندرترکمن گفت: صبح امروز چهارشنبه با گذشت و بزرگواری اولیای دم، یک محکوم به قصاص در این شهرستان بخشیده شد.

بخشش محکوم به قصاص در بندرترکمن

به گزارش گلستان24؛علیرضا مزیدی اظهار کرد که وی سال 88 زمانی که 17 ساله بود حین سرقت گوشی تلفن همراه، یک نفر را با چاقو به قتل رسانده بود.
وی اضافه کرد: پس از رسیدگی به پرونده و به درخواست خانواده مقتول، حکم قصاص برای این فرد صادر و در دیوان عالی کشور نیز تایید و در نوبت اجرا بود.
دادستان بندرترکمن افزود: با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف ،رییس دادگستری بندرترکمن و تعدادی از ریش سفیدان منطقه، خانواده مقتول از حق شرعی و قانونی قصاص گذشتند و قاتل را بخشیدند.
به گزارش ایرنا این دومین محکوم به قصاص در بندرترکمن است که بخشیده می شود، این شهرستان در غرب گلستان واقع بوده و بیشتر ساکنان آن را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند.

** فراهم شدن مقدمات آزادی 20 مددجوی جرائم مالی وغیرعمد در گلستان 
رییس ستاد دیه گلستان از فراهم شدن مقدمات آزادی 20 مددجوی جرائم مالی و غیرعمد از زندان های استان خبر داد و گفت: بدهی این افراد بیش از 300میلیارد ریال بود که شاکیان افزون بر 150 میلیون ریال آن را بخشیدند.
هادی هاشمیان افزود: بخشی از بدهی این افراد از محل اعتبارات ستاد دیه و کمک نیکوکاران تامین و بخش دیگر را خود آنان فراهم کردند.
رییس دادگستری کل گلستان افزود: با آزادی این مددجویان، تعداد زندانیان جرائم غیرعمد که از ابتدای امسال با کمک ستاد دیه ، خیران و گذشت شاکیان آزاد شده اند به 231 نفر رسید که 49 نفر آنها با کمک برنامه ماه عسل آزاد شدند.

** 370 مددجوی جرائم غیر عمد در انتظار یاری نیکوکاران 
رییس ستاد دیه گلستان تاکید کرد که همچنان 370 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های استان ، چشم انتظار کمک خیراندیشان برای آزادی و بازگشت به خانه هستند.
هاشمیان گفت: مردم نوعدوست می توانند با واریز کمک به شماره حساب 106002975005 نزد بانک ملی به نام ستاد دیه استان گلستان در این کار خداپسندانه مشارکت کنند.
استان گلستان دو زندان در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس و یک کانون اصلاح و تربیت دارد.

/دادگستری گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار