فرماندار گرگان:

فرماندار گرگان گفت: ۱۴ نفر از مردم گرگان در ۵ آذر سال ۵۷ برای اعتراض به هتک حرمت حرم مطهر رضوی به شهادت رسیدند و می توان گفت آنان نخستین شهدای مدافع حرم بودند.

نخستین شهدای مدافع حرم، شهدای 5 آذر بودند

به گزارش گلستان24؛سیدعباس حسینی، فرماندار گرگان، امروز (2 آذر) در جلسه شورای اداری شهرستان ضمن تبریک فرا رسیدن هفته بسیج و سالروز گرامیداشت حماسه 5 آذر، گفت: در پنجم آذر سال 57 بیش از 30 هزار نفر از مردم گرگان در اعتراض به هتک حرمت حرم مطهر امام رضا (علیه السلام) به خیابان ها آمدند که توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

 

وی افزود: در این روز 14 نفر از مردم این شهر به شهادت رسیدند و می توان گفت آنان نخستین شهدای مدافع حرم بوده اند. باید به گونه برای بزرگداشت این روز بزرگ برنامه ریزی کرد، که حماسه مردمی 5 آذر برای همیشه در تاریخ و اذهان مردم ماندگار شود.

 

فرماندار گرگان با اشاره به نابودی داعش و نامه سردار قاسم سلیمانی به مقام معظم رهبری در این زمینه، خاطرنشان کرد: این پیروزی بزرگ که در سایه هدایت های حکیمانه مقام معظم رهبری و رشادت های رزمندگان اسلام رقم خورده است را باید به همه ملت های مسلمان و به ویژه به ملت ایران و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم تبریک و تهنیت گفت.

 

وی ادامه داد: درست است که سپاه در اینجا ریشه دوانده اما همه ملت ها می توانند از سایه آن برخوردار شوند. قطعا نابودی شجره خبیثه ملعونه داعش تنها به دست شجره طیبه امکانپذیر بود که به لطف الهی این پیروزی رقم خورده است.

 

حسینی در بخش دیگر سخنان خود به برگزاری مسابقات کبدی قهرمانی آسیا در گرگان هم اشاره کرد و افزود: 350 ورزشکار از 11 کشور طی چند روز در این شهر حضور خواهند داشت و همه مدیران باید تلاش کنند تا میزبانی شایسته برای این رویداد بزرگ باشیم.

 

وی تأکید کرد: باید به گونه عمل کنیم که به عنوان سفیران جمهوری اسلامی باشیم و بتوانیم فرهنگ غنی دارالمومنین را به مهمانان نشان دهیم.

 

فرماندار گرگان ضمن تسلیت به خانواده های جان باختگان زلزله کرمانشاه بر لزوم مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: اطلاع رسانی درست از حادثه و بحران، یکی از مهمترین بخش های مدیریت بحران است که می تواند دلهره های مردم را کاهش و انگیزه حمایت و پشتیبانی های مردمی را افزایش دهد.

 

وی در ادامه با اشاره به ادغام اداره ارشاد اسلامی شهرستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، خاطرنشان کرد: دغدغه ما در این باره، بودن یا نبودن یک شخص به عنوان مدیر نیست بلکه دغدغه ما نبود یک اداره برای ارائه خدمات فرهنگی است.

 

حسینی افزود: وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی از این پس سنگین تر می شود و باید به گونه ای اقدام کند که خلا فرهنگی ناشی از نبود این اداره شهرستانی، احساس نشود.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار