نماینده تولیت آستان قدس رضوی در گلستان:

نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان گلستان از اعزام بیش از 3 هزار و 500 نفر از مردم استان گلستان برای نخسین بار به حرم مطهر امام رضا (ع) خبر داد.

اعزام رایگان زائر اولی ها به حرم مطهر رضوی

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام سید علی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه به تدبیر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در سراسر کشور عزیزمان، افرادی که تا کنون موفق به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) نشده‌اند به صورت رایگان به این بارگاه نورانی اعزام می‌شوند، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که توفیق خدمت به زوار امام مهربانی را نصیب ما کرده است تا بتوانیم وسیله‌ای برای عرض ارادت مردم خوب ایران ایران اسلامی به ساحت مقدس امام رضا (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح اعزام زیارت اولی‌ها از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 2 هزار نفر از عزیزان هم استانی به مرقد مطهر امام هشتم حضرت رضا (ع) اعزام شده‌اند، افزود: طبق برنامه تا پایان سال جاری تعدادی قریب به 3 هزار و 500 نفر به این آستان مقدس اعزام خواهند شد که همگی زائر اولی بوده و برای نخستین بار به زیارت حرم مطهر رضوی عزیمت می‌کنند.

نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان گلستان با تاکید بر ایتکه اولویت اعزام برای ما مردم عزیز و مهربان مناطق محروم، افراد دارای بیماری صعب‌العلاج، افراد مسن، افراد فاقد تمکن مالی و جسمی خواهند بود، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم همین روال را در سال‌های اتی نیز دنبال کنیم تا هیچ فردی در استان گلستان نباشد که توفیق زیارت مرقد مطهر امام رضا (ع) نصیبش نشده باشد.

طاهری با اشاره به اینکه به صورت هفتگی یک یا دو کاروان 40 نفره از مردم عزیز استان گلستان در قال این طرح به مشهد مقدس اعزام می‌شوند، ادامه داد: این عزیزان پس از رسیدن به مشهد مقدس به مدت سه روز در این شهر مقدس اسکان خواهند داشت و پس از آن به مبدا باز می‌گردند.

وی با بیان اینکه طبق هماهنگی‌های به عمل آمده کاروان‌های اعزامی در برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس رضوی نیز شرکت خواهند کرد، تصریح کرد: در تمام طول این سه روز عزیزان زائر مهمان خوان باکرم امام رضا (ع) خواهند بود و در یکی از وعده‌ها نیز به صورت ویژه در مهمان‌سرای حضرت جهت صرف غذا حاضر خواهند شد.

نماینده تولیت آستان قدس رضوی در استان گلستان تعداد افراد اعزامی در هفته جاری را 88 نفر دانست و گفت: این تعداد نفرات در قالب دو کاروان به مشهد مقدس اعزام می‌شوند که یکی از کاروان‌ها ویژه شهرستان آزادشهر و دیگر تلفیقی از زائران گنبدکاووس و گرگان هستند.

طاهری با اشاره به اینکه امیدواریم با همکاری و هماهنگی همه مردم و مسوولان استان گلستان همه محرومینی که تا به امروز به حرم نورانی امام رئوف (ع) مشرف نشده‌اند شناسایی و اعزام شوند، افزود: قطعا این اعزام‌ها و حضور عزیزان هم استانی در مرقد مطهر امام هشتم (ع) می‌تواند نوبدبخش برکات بسیاری برای استان ما باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار