در کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله گلستان بررسی شد

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان از بررسی و تحلیل علل تخریب‌های ناشی از زلزله در استان‌های غرب کشور در مناطق شهری و روستایی با حضور مدیران، صاحبنظران، کارشناسان دانشگاهی و دوائر دولتی در کار گروه تخصصی مخاطرات زلزله خبر داد.

علل تخریب‌های ناشی از زلزله استان‌های غرب کشور در مناطق شهری و روستایی

به گزارش گلستان24؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان حسین محبوبی در این رابطه گفت: این جلسه با هدف تحلیل و بررسی کارشناسی و تخصصی دلایل صدمات به وجود آمده در ساختمان‌های خصوصی، عمومی، مذهبی، زیرساخت‌ها و اقدامات به عمل آمده سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در خدمات‌رسانی در مناطق شهری و روستایی استان کرمانشاه و بررسی شرایط حاکم بر شهرهای استان گلستان در هنگام وقوع زلزله و چگونگی نحوه اقدامات و چالش‌های موجود در آن برگزار شد.

محبوبی افزود: در این جلسه میزان آسیب‌پذیری استان در سوانح و حوادث، نکات قابل توجه فنی در فرآیند ساخت و ساز از قبیل طراحی، اجراء، نظارت و میزان عمل به قانون و مقررات ملی ساخت و ساز از دیگر مواردی بود که مطرح و بررسی شد.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد به منظور بررسی بیشتر و ارائه راهکارهای مناسب و آمادگی سایر ارگان‌های دولتی و غیر دولتی در حوادث غیر مترقبه ضمن بازدید کارشناسان منتخب از مناطق زلزله زده، جلسه‌ای با حضور استاندار محترم در همین راستا برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شود.                                                                            

این جلسه با حضور مدیران و کارشناسان ادارات مدیریت بحران، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، دفتر فنی، امور عمرانی، دفتر امور شهری و شوراها‌، پدافند غیر عامل، صنعت معدن، بنیاد مسکن محیط‌‌زیست، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، آب و فاضلاب شهری، شرکت گاز، دانشگاه علوم کشاورزی، دانشگاه آزاد اسلامی گرگان، دانشگاه گلستان، سازمان نظام مهندسی، سازمان مهندسی معدن، به دبیری اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان برگزار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار