رئیس پلیس آگاهی گلستان بیان کرد

رئیس پلیس آگاهی گلستان از رشد مکشوفات کالای قاچاق در گلستان خبر داد.

رشد مکشوفات کالای قاچاق در گلستان/ تبدیل شدن قاچاق به یک معضل اجتماعی

به گزارش گلستان24؛مجتبی مروتی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: قاچاق خط قرمز ناجا و پلیس آگاهی است و در رابطه با قاچاق کالای سلامت محور حساسیت زیادی داریم.

وی تصریح کرد: کالای سلامت محور باید در مرز توسط کارشناسان بررسی و پس از تأیید کارشناسان وارد کشور شود اما متأسفانه پدیده قاچاق تمام این سیستم را دور می‎زند و این کالاها وارد چرخه مصرف می‎شود در واقع فردی که اقدام به قاچاق کالا می‎کند به سلامت خود و مردم کشورش خیانت می‎کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: مردم آخرین پله پدیده قاچاق هستند بنابراین باید از خرید کالای قاچاق خودداری کنند، امروزه شناسایی کالای اصیل یا تقلبی چندان سخت نیست و با یک جستجوی ساده در اینترنت می‎توان این کار را انجام داد.

مروتی خاطرنشان کرد: در قاچاق به دلیل آنکه عوارضی پرداخت نمی‎شود کالا ارزان به دست مردم می‎رسد و این عامل موجب افزایش خرید مردم خواهد شد.

وی با اشاره به پرونده‎های تشکیل شده در رابطه با کالای قاچاق در استان گفت: در هشت ماهه امسال ۵هزار و ۵١٨ فقره پرونده قاچاق تشکیل شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد در این بخش بودیم، هم چنین تعداد ٢هزار و ٧٧٣متهم در این رابطه دستگیر شده‎اند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان ادامه داد: گلستان در ورود قاچاق کالا یک استان امن محسوب می‎شود عمده قاچاق برای مصرف مردم است و از مرزهای جنوب و غربی وارد تهران  و توسط خودروهای شخصی و مختلف وارد گلستان می‎شود.

مروتی با بیان اینکه قاچاق اقتصاد کشور را درگیر کرده است گفت: واقعیت این است که تولید کننده داخلی نمی‎تواند با کالای قاچاق رقابت کند وقتی جنس چینی خریداری می‎کنیم یعنی به طور غیر مستقیم از کارگر و تولیدکننده چینی حمایت می‎کنیم و از طرفی کارگر و تولیدکننده داخلی ضرر وارد می‎شود.

وی ابراز کرد: قاچاق به یک معضل اجتماعی در کشور تبدیل شده است لازم است تولید کننده به جای ورود کالای قاچاق، تکنولوژی تولید را وارد کشور کند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان گفت: قاچاق ظرفیتی است که دارای سود می‎باشد هر چقدر سود اقتصادی آن بالا باشد امری چند وجهی محسوب شده در واقع قاچاق فرهنگ کشور دیگری را وارد کشور ما می‎کند و سبک زندگی را تغییر می‎دهد بنابراین تنها پلیس و دستگاه تعزیرات قادر به مقابله با این پدیده نخواهد بود.

مروتی اذعان کرد: ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده در هشت ماهه سال جاری 12 میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد شده است که در این رابطه شاهد 13 درصد رشد بودیم.

/فارس

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار