فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

فرمانده انتظامی گلستان از کشف 109 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان خبر داد و گفت: مواد غذایی غیرمجاز، تجهیزات گیرنده از ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای انسانی و دامی و داروهای مکمل ورزشی بیشترین کالای قاچاق کشف شده بوده است

توقیف 957 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در استان

به گزارش گلستان 24؛ علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان گلستان که به مناسبت هفته ناجا در ستاد فرماندهی انتظامی گلستان برگزار شد، اظهار کرد: نیروی انتظامی خود را خادم مردم می‌داند و در این راستا برای برقراری نظم و امنیت با تمام توان تلاش می‌کند.

وی گفت: هفته ناجا ایامی برای نشان دادن بخشی از توان انتظامی و اجتماعی پلیس برای برخورد با ناهنجاری‌ها و کاهش آسیب‌های اجتماعی با مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه‌های مختلف است.

فرمانده انتظامی گلستان از اجرای 100 برنامه شاخص در هفته ناجا توسط انتظامی گلستان خبر داد و گفت: بدون شک پلیس بدون همراهی مردم نمی‌تواند برای تولید و گسترش نظم و امنیت موفق باشد.

جاویدان بیان کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها در جامعه باید با روش‌های فرهنگی و اجتماعی برطرف شود و امروز پلیس با کمک مردم و اجتماعی کردن امور انتظامی و امنیتی این امر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی متذکر شد: به طور قطع برقراری نظم و امنیت یک فرآیند جمعی و همه جانبه است و همه ما باید با رعایت قوانین، ترویج عملی امر به معروف و نهی از منکر، احترام به حقوق شهروندی، رفع مشکلات معیشتی و اشتغال، کمک به همنوع در مواقع نیاز و مشکل، آگاه‌سازی آسیب‌های اجتماعی به ویژه مصرف مواد مخدر، تبعات نزاع و درگیری و عدم کنترل خشم و موارد مشابه باعث کاهش جرم و جنایت در جامعه شویم.

فرمانده انتظامی استان گلستان تصریح کرد: پلیس کمک کننده برقراری عدالت و نظم در جامعه است و از سوی دیگر همه ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که بدون نیاز حضور پلیس و دخالت قانون بسیاری از مشکلات جامعه حل شود.

جاویدان بیان کرد: مردم و شهروندان مطمئن باشند که خادمانشان در لباس مقدس نیروی انتظامی با بهره‌گیری از ارزش‌های اسلامی و انقلابی و با استفاده از ابزار قانون، به طور قاطع با مجرمان، متخلفان و برهم زنندگان آرامش و آسایش مردم برخورد خواهد کرد.

وی از تعامل خوب پلیس و دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان خشن و سابقه‌دار تقدیر کرد و گفت: تعامل پلیس و دستگاه قضایی باعث می‌شود تا مردم احساس آرامش و امنیت داشته باشند و این همراهی و اقتدار دو دستگاه قضایی و انتظامی باعث می‌شود تا عرصه جرم و جنایت برای سودجویان به حداقل ممکن برسد.

فرمانده انتظامی گلستان با اشاره به عملکرد کارکنان انتظامی این استان در عرصه‌های مختلف پلیس‌های تخصصی، گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی که امروز در جامعه با آن روبرو هستیم، جرائم فضای مجازی است که در 6 ماه نخست سال جاری وقوع جرم در فضای مجازی و تشکیل پرونده در پلیس فتای گلستان بیش از 36 درصد افزایش داشته است.

جاویدان بیان کرد: 16 درصد از جرائم مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، 17 درصد مربوط به کلاهبرداری رایانه‌ای، 70 درصد مربوط به هتک هیثیت و جرائم علیه افراد بوده است.

وی اضافه کرد: در این مدت توسط پلیس فتای گلستان 139 نفر شناسایی، دستگیر و تحویل مقام قضایی شده‌اند.

فرمانده انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: در حوزه پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان 77 درصد سرقت‌هایی که به وقوع پیوسته کشف شده است.

جاویدان گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده توسط پلیس آگاهی گلستان در حوزه قاچاق کالا و ارزدو هزار و 400 فقره پرونده در نیمه نخست امسال تشکیل پرونده انجام شده و در این مدت 2 هزار و 281 نفر متهم دستگیر شده‌اند و 957 دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق نیز توقیف شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت بیشترین کالاهای کشف شده مربوط به مواد غذایی غیرمجاز، تجهیزات گیرنده از ماهواره، لوازم آرایشی و بهداشتی، داروهای انسانی و دامی، داروهای مکمل ورزشی بوده است که مجموع ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده نیز  109 میلیارد ریال بوده است.

/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار