معاون وزیر راه و شهرسازی در گنبدکاووس:

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی گفت: وام اعتباری برای راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون درنظر گرفته شد.

وام اعتباری برای راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون درنظر گرفته شد

به گزارش گلستان24؛امیر امینی, ظهر امروز در بازدید از جاده نفت شهرستان گنبدکاووس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جاده نفت در گذشته توسط شرکت گاز استفاده می‌شده و چاه‌های نفت در این مسیر حفر شده و اتصال بین گنبدکاووس و اینچه‌برون است.

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی کشور افزود: طول مسیر 50 کیلومتر است که تنها حدود 10 تا 15 کیلومتر از مسیر زیرسازی شده و این مسیر حدود 24 کیلومتر, مسیر گنبدکاووس به اینچه‌برون را کوتاه‌تر می‌کند.

امینی تصریح کرد: مطالعات این پروژه انجام شده و تلاش داریم تا هفته آینده از محل اعتبارات عمومی دولت این اعتبار را تصویب کنیم.

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که 50 درصد اعتبار در حدود 30 میلیارد تومان را وزارت نفت و 50 درصد دیگر را وزارت راه و شهرسازی هزینه کند تا سرعت عملیات اجرایی افزایش یافته و بستر لازم در این حوزه سریع‌تر آماده شود.

امینی درباره اعتبارات وزارت راه و شهرسازی کشور یادآور شد: اعتبارات در این حوزه به صورت نقد نیست و به شکل اوراق و اسناد خزانه و مشارکتی است,که اعتبارات سال جاری, 8 هزارو 100 میلیارد تومان است که تاکنون 5 هزارو 500 میلیارد تومان آن دریافت شده و قول دریافت کل اعتبار تا پایان سال جاری داده شده است.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی گفت: استان گلستان دارای پروژه های زیاد, با ترافیک بالا و قابل توجیه می باشد و ما بنا داریم با اصلاح تخصیص بودجه و مدیریت منابع, از مازاد منابع برای تخصیص پروژ های استان گلستان در نظر بگیریم.

امینی اظهار کرد: امروز در جلسه‌ای با استاندار گلستان تصمیمات خوبی در برخی پروژه‌های راه استان گرفته شد و در بازدید از جاده گنبدکاووس به آق‌قلا قرار شد اعتباری را به پیمانکار برای زیرسازی 60 کیلومتر باقیمانده این محور انجام شود, که برآورد هزینه این مسافت 14 میلیارد تومان است و قرار است 7 میلیارد تومان در سال جاری برای زیرساخت این مسیر به پیمانکار اختصاص دهیم و سپس پیمانکاری برای آسفالت جذب کنیم تا از تیرماه سال 97 ,برای آسفالت این مسیر اقدام شود.

معاون برنامه ریزی وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: برای راه‌آهن گرگان ـ اینچه برون به گرمسار تصمیات خوبی گرفته شده و از طریق وام اعتباری روسیه یک میلیارد و 200 میلیون دلار در نظر گرفته شده و ما برآنیم تا از این وام مبلغ 100 میلیون دلار را به مسیر راه آهن گرگان- گنبدکاووس- کلاله در نظر بگیریم که دستور مستقیم وزیر در این پروژه داده شده است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار