امام جمعه موقت گرگان با اشاره به ۱۶ آذر «روز دانشجو»، گفت: دانشجویان همچنان در راه مبارزه با استکبار و استعمار پیش قراول هستند، دانشجویان در تمام صحنه ها با هوشیاری در کنار ملت حضور فعال داشتند و توانستند نقش آفرینی کنند.

دانشجویان در مبارزه با استعمار پیش قراول هستند

به گزارش گلستان24؛حجت الاسلام والمسلمین قاسم لیوانی، امام  جمعه موقت گرگان، امروز (10 آذر) در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه مهربانی، گذشت، بخشش، عفو، یکی از سیره های رفتاری اجتماعی پیامبر(صلی الله علیه و آله وسلم) است، گفت: اگر پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) در برابر ناملایمات های مردم بردباری نمی کردند و صبور نبودند قطعا مردم این گونه جذب ایشان نمی شدند.

 

وی افزود: خداوند در قرآن اشاره می کند ای پیامبر بردباری و مهربانی که در تو وجود دارد یکی از نشانه های لطف خدا است چرا اگر این نبود مردم از اطرافت پراکنده می شدند.

 

حجت الاسلام لیوانی اظهارداشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) می فرمایند من همان گونه که وظیفه ای در مقابل رسالت خود دارم همان گونه وظیفه دارم با مردم با مهربانی رفتار کنم و خداوند فرموده اند که مردم را عفو کنم و در برابر رفتارهای آن ها صبور باشم.

 

وی تصریح کرد: داشتن اخلاق نیکو، نرم خو بودن نسبت به مردم، دوستدار برادران دینی، بردباری و صبوری در راه حق، فرو بردن خشم، گذشت و انصاف از ویژگی هایی است که اگر فردی از آن برخوردار باشد بداند که به پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) نزدیکتر خواهد بود.

 

امام جمعه موقت در گرگان در خطبه دوم این هفته گفت: امروز جمعه 10 آذر  بنا به روایتی که اهل سنت دارند مصادف با میلاد نبی مکرم اسلام است که از امروز هفته وحدت آغاز می شود و بنا به روایت ما نبی اکرم در 17 ربیع الاول متولد شده اند، برای اینکه نزدیکی بین برادران مسلمین ایجاد شود بزرگان تصمیم بر این گرفتند که این زمان را به نام هفته وحدت نامگذاری کردند.

 

وی با بیان اینکه دشمنان دشمنان جز تفرقه افکنی بین ملسمان هدفی دیگر ندارند، افزود: مسلمانان به مسئله اتحاد توجه  بیشتری داشته باشند.

 

حجت الاسلام لیوانی در خصوص 16 آذر، اظهارداشت: در توطئه هایی که در سال 32 توسط دشمنان انجام شد دانشجویان ما مورد حمله نظامیان قرار گرفتند و سه تن از آن ها به شهادت رسیدند که به این جهت این روز را به نام دانشجو نامگذاری کردند.

 

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، تصریح کرد: الان هم دانشجویان در راه مبارزه با استکبار و استعمار پیش قراول هستند، دانشجویان در تمام صحنه ها با هوشیاری در کنار ملت حضور فعال داشتند و توانستند نقش آفرینی کنند.

/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار