مدیرکل ورزش و جوانان گلستان:

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: گلستان تنها میزبان برگزاری مسابقات بود و ما تنها شرایط برگزاری مسابقات را فراهم کردیم و تصمیم‌گیرنده چگونگی برگزاری مسابقات و حضور افراد در سالن مسابقه فدراسیون کبدی و نمایندگان فدراسیون آسیایی و جهانی بودند.

گلستان تنها میزبان مسابقات بوده است/ صدور «آی دی» کارت برای مربیان مرد تیم خارجی زنان اشتباه بود

به گزارش گلستان24؛بهمن طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص مسائل مطرح شده پیرامون مسابقات کبدی قهرمانی آسیایی گرگان 2017 اظهار کرد: خوشبختانه تمامی شرایط میزبانی در این مسابقات نمره بسیار خوبی را از فدراسیون آسیایی و جهانی کبدی دریافت کرده است.

وی ادامه داد: شرایط برگزاری مسابقات همانند اسکان تیم‌ها، جابجایی تیم‌ها، محل برگزاری مسابقات، پوشش رسانه‌ای، نظم و امنیت مسابقات و مسائل مختلف به صورتی بوده که نمره بسیار خوبی را از فدراسیون آسیایی و جهانی دریافت کردیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش همه همکارانم در اداره کل، هیات‌های ورزشی، خبرنگاران خبرگزاری‌‌ها، صدا و سیما، شورای شهر و شهرداری گرگان، تمامی دستگاه‌‌های اجرایی، نظامی و انتظامی و امنیتی ثابت کردیم که استان گلستان توانایی و شایستگی میزبانی مسابقات بین‌المللی را دارد.

طیبی بیان کرد: با توجه به همین توانایی‌ها، فدراسیون کبدی کشورمان درخواست برگزاری مسابقات جهانی کبدی در استان گلستان را به فدراسیون جهانی ارسال کرده است.

وی افزود: این نقد را می‌پذیرم که برای برگزاری مسابقات بزرگ نیاز به سالن‌ها و مجموعه‌های ورزشی بزرگ و پیشرفته‌تری داریم که برای رسیدن به این مهم و جذب اعتبارات مناسب باید توانایی‌های خود را به فدراسیون‌ها و وزارت ورزش اثبات کنیم که برگزاری مسابقات کبدی آسیایی نمونه‌ای برای اثبات توانمندی‌های استان گلستان بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان پیرامون حواشی پیش آمده در خصوص حضور مربی مرد تیم ملی کبدی تایلند و مربیان مرد تیم‌های کبدی بانوان دیگر کشورها در سالن مسابقات تصریح کرد: وظیفه اداره‌کل ورزش و جوانان فراهم کردن شرایط میزبانی مسابقات بوده است.

طیبی افزود: تمامی تصمیمات اجرایی برگزاری مسابقات اعم از حضور تیم‌ها، مسوولان تیم‌های ملی کشورهای مختلف، حضور مسوولان فدراسیون کشورهای شرکت‌کننده، نحوه برگزاری مسابقات و دیگر مسائل اجرایی بر عهده فدراسیون و با تصمیم رئیس فدراسیون، مسئولان فدراسیون آسیایی و جهانی کبدی بوده که همه آنها در سالن و محل برگزاری مسابقات حضور داشته‌اند

وی گفت: من در خصوص این مربی تحقیقات لازم را انجام دادم و در تمامی اظهارات همکارانم و همچنین مسوولان انتظامات و حاضران در سالن به این نتیجه رسیدیم که این فرد بدون در نظر گرفتن قوانین که به وی ابلاغ شده است در سالن حاضر شد و بلافاصله توسط مسئولان انتظامات به بیرون هدایت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: اشتباه اول آنجایی رخ داد که تیم‌ها به نامه فدراسیون مبنی بر عدم اعزام مربیان مرد برای تیم‌های زنان توجه نکرده و پس از ورود به ایران برای آنها «آی‌دی» کارت صادر شد که نباید این اتفاق می‌افتاد.

طیبی تاکید کرد: مربی تیم ملی کبدی تایلند با وجود اطلاع از ممنوعیت ورود به سالن، این تخلف را با شکلی جدید انجام داد و نیروهای انتظامات به درستی وی را شناسایی و از سالن مسابقه به بیرون هدایت کردند که برای بار دوم با شگرد مشابه اصرار بر ارتکاب این تخلف داشت.

وی گفت: نکته مهم اینجاست که در طول مسابقه نیز هرگونه تصمیمی مبنی بر حضور و یا عدم حضور مربیان مرد در سالن مسابقه توسط فدراسیون کبدی، نمایندگان فدراسیون جهانی و آسیایی اتخاذ و در زمان برگزاری مسابقات از طریق اتاق ویدئو چک محل برگزاری مسابقات رصد می‌شده و نظراتشان از طرف کمیته انتظامات خانم حاضر در سالن اجرا می‌شد.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان در خصوص اظهارات روابط عمومی فدراسیون کبدی که بیان شده بود مسئولان برگزاری مسابقه در استان گلستان باید پاسخگوی این حواشی باشند، تصریح کرد: میزبان مسابقه مجری تصمیمات فدراسیون است و آنچه توسط فدراسیون به میزبان مسابقات درخواست می‌شود را اجرایی می‌کند.

طیبی گفت: ما در اینکه چه کسی با چه تیمی وارد سالن شود تصمیم گیرنده نیستیم و ای کاش برابر دستورالعمل ابلاغی به تیم‌های خارجی، برای مربیان مرد تیم‌های زنان کارت ورود به سالن صادر نمی‌شد و حراست محترم فدراسیون بر دستورالعمل صادره از طرف آن فدراسیون نظارت بیشتری می‌کرد.

وی افزود: متاسفانه به خاطر یک اشتباه مربی بیگانه‌ای که به درستی توسط عوامل انتظامات شناسایی و از سالن مسابقه به بیرون هدایت شد عده‌ای به خاطر حسادت‌های بچه‌گانه حاضر به بازی با آبروی شهر، استان و نظام مقدس جمهوری اسلامی نمی‌شدند، هرچند که اسامی این افراد برای تمامی جامعه ورزش شناخته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان خاطرنشان کرد: این افراد به دلیل آنکه امروز در جمع خدمتگذاران جامعه ورزش نیستند و سهمی در این اتفاق خوب یعنی میزبانی مسابقات آسیایی ندارند، تلاش می‌کنند تا ناکارآمدی خودشان در مدت گذشته را با زیر سوال بردن این رویداد عظیم توجیه و از چشمان مردم و ورزشکاران دور کنند.

وی اضافه کرد: به طور قطع در هر مسابقه‌ای در سطح بین‌المللی اشکالات و کاستی‌هایی وجود دارد که خوشبختانه منتقدان دلسوز، نقدهای خود را به ما انتقال داده و به جای آنکه کل برگزاری مسابقات را زیر سوال ببرند، با انعکاس نقاط قوت در رسانه‌ها، نقاط ضعف را با پیشنهاد و راهکارهای مناسب به اداره‌کل ورزش و جوانان منتقل کرده‌اند.

طیبی در پایان تاکید کرد: ما در این مسابقات توانمندی‌های استان گلستان را ثابت کردیم و در پایان باید از مردمی تشکر کنم که فرای تصور در سالن حضور یافتند و اثبات کردند بهترین ورزش‌دوستان دنیا هستند و من از تمامی مردم استان گلستان تشکر می‌کنم و با تمام توان برای خدمت به ورزشکاران، مردم ورزش‌دوست استان گلستان و توسعه ورزش استان تلاش خواهم کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار