کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در تعطیلات آخر هفته هوای 17 استان بارانی و در ارتفاعات برف می بارد.

آخر هفته برفی و بارانی 17 استان کشور/ مسافران مراقب تردد در جاده های کوهستانی باشند

به گزارش گلستان 24 ؛ محمد اصغری ، با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور از صبح پنج شنبه گفت: برای تعطیلات پیش رو در بیشتر استان های کشور هوای بارانی و در ارتفاعات و جاده ها کولاک برف پیش بینی می شود. با توجه به اینکه تغییر توده هوا در کشور رخ می دهد، وزش باد کولاک به همراه دارد. 

 

وی ادامه داد: براساس نقشه های پیش بینی از روز پنج شنبه برای استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان،بخش هایی از خراسان شمالی، همدان، لرستان، زنجان، قزوین،ایلام، شمال خوزستان،کهگیلویه،کرمانشاه،سمنان و تهران بارش باران پیش بینی می شود. 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود :روز جمعه بر شدت بارش ها افزوده شده و بیشترین بارش را در استان های گیلان و مازندران شاهد هستیم. بارش در جاده های کوهستانی این استان ها به همراه تهران و سمنان به شکل برف است. رانندگان باید منتظر کولاک برف در جاده های کوهستانی بوده و علاوه بر رعایت قانون،تجهیزات ایمنی به همراه داشته باشند. 

اصغری با اشاره به سرد شدن هوا گفت: در سه روز پایانی هفته دمای هوا کاهش می یابد.این درحالی است که امروز حداقل دمای هوا در تهران به 1 درجه بالای صفر رسید اما کرمان دمای منفی 12 درجه زیر صفر را تجربه کرد. 

انتهای پیام/ 

منبع : میزان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار