مدیرکل بهزیستی گلستان:

مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: سال گذشته بالغ بر ۱.۵ میلیارد تومان وسایل توانبخشی و توانپزشکی برای معلولین استان خریداری شده است.

۳۰ درصد از معابرشهری برای استفاده معلولین مناسب سازی شد

به گزارش گلستان24؛ابراهیم غفاری، مدیرکل بهزیستی گلستان، امروز (14 آذر) در همایش وحدت اقوام، معلولین و بهزیستی که با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: این همایش به مناسبت روز جهانی معلولین برگزار شده که امسال با هفته وحدت مصادف شده است.

 

وی با بیان اینکه گلستان نماد وحدت و همدلی است، اظهارکرد: این استان به رغم تنوع قومیتی از بلوچ و ترکمن و سیستانی و فارس همه در کنار زندگی مسالمت آمیزی دارند.

 

مدیرکل بهزیستی استان با تأکید براینکه باید قدر وحدت موجود در استان را دانست، گفت: وحدت اقوام را در این استان می توان ببنیم و باید قدر آن را بدانیم که این وحدت نتیجه  تلاش و درایت نماینده ولی فقیه در استان است.

 

49 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قراردارد

غفاری با اشاره به بالا بودن نرخ معلولیت در استان، گفت: نرخ معلولیت در استان 2.7 درصد بوده که بالاتر از میانگین کشوری است. برهمین اساس قریب به 49 هزار معلول نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.

 

وی با بیان اینکه باید به خواسته های معلولین بیش از پیش توجه شود، افزود: سال گذشته رشد خوبی در خرید وسایل توانبخشی و توانپزشکی داشتیم و توانستیم 1.5 میلیارد تومان از این وسایل برای معلولین خریداری کردیم. امسال هم 500 میلیون تومان برای خرید وسایل بهداشتی به استان اختصاص داده شد.

 

غفاری با اشاره به راه اندازی مراکز سی بی آر در شهرهای استان، گفت: از ابتدای امسال دو مرکز سی بی آر شهری در شهرستان های گمیشان و آق قلا راه اندازی شده که امیدواریم طبق سیاست سازمان بتوانیم در بقیه شهرها نیز این مراکز را راه اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به عدم توفیق در مناسب سازی معابر شهری، اظهار کرد: براساس قانون جامع معلولین، یکی از نیازهای اصلی آنان تردد در معابر شهری و استفاده از امکانات شهری است اما به رغم تلاش های  زیاد، نتوانستیم بیش از 30 درصد در این زمینه توفیق داشته باشیم که این مسئله به ضمانت اجرایی قانون قبلی بر می گردد.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار