هواشناسی گلستان درباره کاهش شدید دمای هوا و احتمال اختلال در تردد جاده ای هشدار داده است.

اخطاریه هواشناسی جاده ای استان گلستان

به گزارش گلستان24؛بر اساس اطلاعیه جوی شماره ۱۶ تا بعد از ظهر روز پنجشنبه ۱۶ آذر بانفوذ سامانه کم فشار و تقویت جریانات جنوبی افزایش دما در طول روز و در بعضی ساعات وزش باد نسبتا" شدید پیش بینی می‌شود.

از شب پنجشنبه با نفوذ اولین امواج سامانه سرد پرفشار از سمت غرب به استان بتدریج افزایش ابر وزش موقتی باد نسبتا شدید و بارش پراکنده در استان پیش بینی شده است و از روز جمعه بتدریج امواج اصلی سامانه سرد وارد استان شده و ابتدا باعث وزش موقتی باد شدید، سپس بارش باران و در نواحی کوهستانی وکوهپایه ریزش برف، مه غلیظ، رعدوبرق و کاهش دما بین ۱۴ الی ۱۶ درجه سلسیوس نسبت به روز پنج شنبه خواهد شد و این شرایط ناپایدار تا روز شنبه مورخه ۱۸/۹/۹۶ ادامه خواهد داشت.

به سبب شدت بارش در روز جمعه، در برخی نقاط استان، احتمال آبگرفتگی برخی معابر وجود دارد همچنین به علت ریزش برف و وقوع پدیده مه غلیظ در نواحی مرتفع اختلال در تردد جاده‌ای در نواحی کوهستانی دور از انتظار نیست. 

در این اطلاعیه از مسافران و هم استانی‌هایی که قصد تردد از محور‌های استان خصوصا در نواحی کوهستانی از عصر پنج شنبه ۱۶ آذر تا صبح شنبه ۱۸ آذر ماه را دارند به نکات زیر توجه کنند: 

برای اطلاع از وضعیت هوا با شماره تلفن گویای ۱۳۴ و وضعیت جاده‌ها با شماره تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند.

با توجه به کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها با سرعت مطمعنه حرکت نمایند و فاصله ایمنی را رعایت کنند.

نسبت به تنظیم باد، سالم بودن سیستم گرمایشی، پربودن باک خودرو و همراه داشتن زنجیر چرخ اقدام نمایند.

در صورت بروز هرنوع حادثه ضمن حفظ خونسردی، در اسرع وقت با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و همچنین به مراکز امدادی جمعیت هلال احمر مراجعه کرده یا با تلفن ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

در صورت امکان در روز و شب جمعه ازسفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار