استاندار گلستان:

استاندار گلستان از تشکیل شورای راهبردی جوانان خبر داد و گفت: این شورا وظیفه سیاستگذاری داشته و باید نمایندگان حوزه های مختلف روستایی، مناطق محروم، شهری، حزبی، کارآفرینی و بانوان استان در آن عضو باشند.

شورای راهبردی جوانان گلستان تشکیل می شود

به گزارش گلستان24؛از استانداری سید مناف هاشمی عصر شنبه در دیدار با روسا و معاونان ستاد جوانان استان و شهرستانهای دکتر روحانی در انتخابات، ضمن تبریک روز دانشجو به تمامی دانشجویان و جوانان اظهارکرد که تشکیل شورای راهبردی جوانان با همکاری حوزه مشاوران جوان تلاش در جهت هم افزایی برای کاهش بیکاری و افزایش اشتغال این قشر است.
وی با بیان اینکه مشکلات و موانع داخلی و خارجی مانع از اجرای دقیق سیاست های دولت شده است، اضافه کرد که دولت تلاش می کند با تمام توان در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی موثرعمل نماید و با تدبیر دولت و ریاست جمهوری، کشور در وضعیت رو به توسعه ای قرار گرفته است.
استاندار گلستان افزود: تلاش داریم با تهیه فهرستی از بانوان و جوانان فعال در دستگاه های اجرایی که شرایط ارتقا را دارند استفاده نماییم واز مدیران دستگاه های اجرایی خواسته شده که جوانان و بانوان شایسته در عرصه معاونت ها بکار گرفته شوند.
هاشمی اضافه کرد: از جوانانی که در حوزه کارآفرینی و اشتغال ورود پیدا کنند حمایت های لازم تسهیلاتی صورت می پذیرد و مراجع اقتصادی جوانان را با آورده های کمتر نیز حمایت نمایند.
وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان در کنار جوانان است، ادامه داد: ایجاد اشتغال برای جوانان وظیفه وافتخار بوده و با کاهش آمار بیکاری؛ بین جوانان و آسیب های اجتماعی و همچنین مهاجرت فاصله ایجاد می شود.
استان گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 47 درصد آنان در مناطق روستایی زندگی می کنند.
آمار بیکاری در گلستان 11.9 درصد اعلام شده است و استاندار گلستان چند روز قبل با یادآوری اهمیت ایجاد اشتغال و رونق تولید در جامعه گفته بود که بیش از 10هزار میلیارد ریال وام ارزان قیمت زیر نظر کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به کارآفرینان مشاغل خرد و متوسط مناطق شهری، روستایی و عشایری ارائه می شود.
درصد بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی گلستان بیشتر از سایر بخش ها است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار