مدیرکل محیط زیست گلستان:

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان گفت: به‌مناسبت ۶۰ سال حفاظت از پارک ملی و ذخیره‌گاه زیست‌کره، آئین نکوداشت "۶۰ سال صیانت از پارک ملی گلستان" با حضور مسئولان استانی و ملی در پارک ملی گلستان برگزار می‌شود.

آئین نکوداشت "۶۰ سال حفاظت از پارک ملی گلستان" برگزار می‌شود

به گزارش گلستان24؛امیر عبدوس پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آیین شصتمین سال تاسیس و حفاظت از پارک ملی گلستان این نگین بی‌بدیل پارک‌های ملی کشور و یکی از ذخیره‌گاه های زیست‌کره ایران روز پنج‌شنبه 23 آذر ماه با حضور مسئولان استانی و ملی در محل سالن همایش‌های پارک ملی گلستان برگزار می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان گلستان با بیان اینکه این آیین بستری مناسب برای تقدیر از زحمات افرادی است که 60 سال صیانت از این پارک ملی را برعهده داشته‌اند، افزود: این پارک ملی یکی از غنی‌ترین پارک‌های ملی ایران و جهان است که به لحاظ تنوع زیستی بی بدیل گیاهی و جانوری آن هر ساله محققان زیادی از دانشگاه‌های داخل و خارج کشور، تحقیقات علمی خود به این پارک ملی معطوف می‌دارند.

وی درباره با تجلیل از زحمات حافظان سخت‌کوش اسبق این پارک ملی گفت: افراد زیادی برای حفظ این ودیعه الهی سالیانی از عمر خود را صرف کرده‌اند که باید قدردان زحمات این افراد بود و تلاش داریم تا در این مراسم حاصل زحمات آن‌ها به تصویر کشیده شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان بیان کرد: مدعوین این مراسم شخصیت‌های مهم استانی، کشوری و اساتید دانشگاه‌های معتبر ملی هستند و ما در روز پنج شنبه 23 آذر، میزبان این افراد خواهیم بود.

پارک ملی و ذخیره گاه زیستکره گلستان، در شرق استان گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در کشور ایران و پناهگاهی کم‌نظیر برای حیات‌وحش است که میزبان یک‌هشتم گونه‌های گیاهی، یک‌سوم گونه‌های پرندگان و بیش از 50 درصد از گونه‌های پستانداران کشور است که در وجه تسمیه استان گلستان نام با مسمای آن در بر تارک استان می‌درخشد.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار