مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: جامعه هدف مشاوران تنها دانش آموزان نیستند بلکه معلمان مدرسه و خانواده ها نیز در آن جای دارند.

جامعه هدف مشاوران گسترده است

به گزارش گلستان۲۴؛محمدرضا وطنی، شامگاه یکشنبه در گردهمایی روسای ادارات و مراکز مشاوره آموزش و پرورش سراسر کشور که در سالن اجتماعات اداره محیط زیست گلستان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم این جلسه و جلسات آتی به نظام تعلیم و تربیت کمک کند، واحد مشاوره و مشاورین برای کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه و مدرسه ضروری است.

وی با اشاره به تأکید رهبری بر نقش مشاوره، اضافه کرد: آموزش و پرورش از دستگاه هایی است که می تواند به کاهش آسیب کمک کند زیرا هم نسل امروز و هم نسل فردا را در اختیار دارد.

وطنی اضافه کرد: هر کس برای خود اهدافی دارد و ممکن است برای رسیدن به آن ها دچار مشکل شود، این نشان می دهد که مسیر را خوب تشخیص نداده است، بنابراین باید کمک شود تا فرایند تصمیم گیری را به خوبی طی کند.

حضور در شورای معلمان از وظایف مشاوران است

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: مشاوره استخراج رأی دیگران است و صرفاً برای حل مسأله نیست و می توان برای انتقال اطلاعات از آن استفاده کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان با بیان این که هر کس عقل و دانش بیشتری داشته باشد به مشاوره بیشتری نیازمند است، ادامه داد: امروزه بچه ها تصمیماتی می گیرند که ممکن است خمیرمایه اصلی دانش آن ها صحیح نباشد بنابراین در تعیین اهداف و موضوعاتی که به سبک زندگیدانش اموزان کمک می کند نیازمند راهنمایی هستند.

وطنی با بیان این که در قرآن به شور و مشورت سفارش شده، تصریح کرد: جامعه هدف مشاوران تنها دانش آموزان نیستند بلکه معلمان مدرسه و خانواده ها هم در جامعه هدف جای دارند، حضور در شورای معلمان از وظایف مشاوران است.

وطنی بیان کرد: معلمان که رهبران عملیات کلاس هستند و وظیفه انتقال دانش به بچه ها را دارند به حضور مشاوران در کنار خود نیازمند هستند.

وطنی با اشاره به نقش مهم دستگاه های مختلف در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت گفت: در استان گلستان آسیب های اجتماعی و روحی روان و پیشگیری از آن ها با جدیت دنبال می شود.

وی تصریح کرد: مشاوران با برقراری گفتگوهای دانش آموزی و رساندن اطلاعات صحیح و به روز باید نقش خود را به درستی ایفا کنند.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار