مدیر کل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی دارد و تلاش می کند تا عدالت آموزشی برقرار شود.

تحصیل بچه های کار در دبستان بلال حبشی

به گزارش گلستان24؛محمدرضا وطنی ظهرچهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدرسه بلال حبشی از مدرسه های حاشیه شهر است و برای این که یادمان باشد چنین مدرسه هایی در شهر وجود دارد، این مدرسه برای زنگ شکوفه ها و غنچه ها انتخاب شد.

وی ادامه داد: مدرسه شاهد نیز به دلیل هم زمانی با ماه محرم و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت برای زنگ بازگشایی مدارس انتخاب شد.

وطنی با بیان این که  در دبستان بلال حبشی بچه های کار نیز تحصیل می کنند، تصریح کرد: بسیاری از خیرین کمک می کنند تا این بچه ها از تحصیل باز نمانند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان تأکید کرد: آموزش و پرورش مسئولیت سنگینی دارد و ما تلاش می کنیم تا  عدالت آموزشی برقرار شود، بدون همراهی سازمان ها و خانواده ها و خیرین نمی توان به اهداف سند تحول رسید.

وی ادامه داد: باید به خانواده هایی که نیازمند هستند کمک شود تا زمینه تعلیم و تربیت فرزندانشان فراهم شده و اهداف آموزش و پرورش نیز تأمین شود.

وطنی بیان کرد: دو تا سه درصد از بچه ها که باید در مدرسه باشند، از آموزش محروم می شوند و با برنامه ریزی هایی که در استان انجام دادیم ما به سراغ آن ها می رویم و اگر ضرورتی برای کار آن ها وجود داشت، در محیط کار به آن ها آموزش می دهیم و نمی خواهیم از این نعمت محروم شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان اذعان کرد: اتباع خارجی در استان وجود دارند که نیازمند تحصیل هستند و ما تلاش می کنیم با کمک سازمان های مرتبط با موضوع، زمینه تحصیل آن ها فراهم کنیم.

وطنی با بیان این که در دبستان بلال حبشی بین ۹۵ الی ۱۰۰ نفر دانش اموز غیرایرانی تحصیل می کنند، گفت: مشکلی در مورد تحصیل اتباع خارجی وجود ندارد، هم وزارت آموزش و پرورش و هم رهبر معظم انقلاب در این باره تأکید دارند و تسهیلاتی در این زمینه فراهم شده است.

وی همچنین گفت: ما در شهرستان ها نیروهایی را تعیین کردیم تا بازماندگان از تحصیل را شناسایی کنند و معلم های ما سراغ بچه ها می روند تا تحصیل آن ها عقب نماند.

وطنی در پایان درمورد معلمان حق التدریس گفت: معلم های حق التدریس تا جایی که در قانون آمده امسال نیز  به کار گرفته می شوند.

/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار