مدیرکل استاندارد گلستان:

مدیرکل استاندارد استان گلستان با اشاره به غیراستاندارد بودن آسانسور استانداری گلستان و پلمب آن، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۵ آسانسور دولتی و غیردولتی در استان گلستان به علت مشکل فنی پلمب شده است.

آسانسورهای غیراستاندارد در استان گلستان پلمب شد

به گزارش گلستان۲۴؛محمود فرمانی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیر جدید استاندارد شرق گلستان در اداره استاندارد گنبدکاووس اظهار داشت: در چارت سازمانی و تشکیلاتی, حوزه فعالیت اداره استاندارد گنبدکاووس, در شرق استان گلستان است و این اداره باید با 7 فرماندار شرق گلستان تعامل و ارتباط خوبی برقرار کند.

مدیر کل استاندارد گلستان افزود: در حوزه نظارت بر اجرای تدوین استاندارد, هر ساله حداقل 2 بار شرکت‌هایی که تائیدیه صلاحیت دارند, بازرسی می‌شوند و حداقل 4 بار نیز از واحدهای بازاری و واحدهای تولیدی, به صورت تصادفی نمونه‌هایی اخذ و برای آزمایش به آزمایشگاه ارسال می‌شود.

فرمانی تصریح کرد: در حوزه آسانسور هیچ‌گونه تعارفی با دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خصوصی نداریم و چون این حوزه ارتباط مستقیم با ایمنی و سلامت مردم جامعه دارد, تا رفع نواقص پلمب خواهد شد که در هفته‌های گذشته, آسانسور استانداری به همین منظور پلمب شد.

مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد:  در 50 مهدکودک استان برای آشنایی با اداره استاندارد و حوزه وظایف آن, گروه نمایش ماهر و تخصصی, به مدت 2 ساعت و به صورت موزیکال و شاد, با محور استاندارد, برنامه اجرا کردند.

وی اظهار داشت: استانداردسازی یک فرهنگ است و باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود و از این رو, آموزش به جوامع مختلف, هدف استاندارد در استانداردسازی است.

فرمانی یادآور شد: استاندارد یک مقوله فرهنگی است و برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال مستمر باید به استاندارد توجه شود, زیرا در غیر این صورت با تولید بی‌کیفیت محصولات و توزیع در بازار, حس عدم اطمینان در جامعه ایجاد می‌شود و این با حمایت از تولید داخلی و ایجاد اقتصاد مقاومتی منافات دارد.

مدیرکل استاندارد گلستان گفت: با وجود اینکه, نگاه ما نگاه همراهی است و در کنار واحدهای تولیدی هستیم, اما اگر این تولیدات سبب به خطر افتادن سلامت و ایمنی جامعه شود, برخورد جدی خواهیم کرد و خط قرمز ما, سلامت و ایمنی جامعه است.

فرمانی اظهار کرد: نزدیک به 10 هزار ترازوی سبک را در استان بازرسی کردیم و نگاه ما کم فروشی نیست, بلکه اجرای قانون است و در این راستا, نظارت بر اندازه‌شناسی اوزان سبک و سنگین و باسکول‌ها را داریم.

/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار