دبیر هیات کشتی گلستان گفت: اردوی آماده سازی تیم های ملی کشتی فرنگی خردسالان و نونهالان کشور از عصر دوشنبه به میزبانی گلستان در شهرستان علی آباد آغاز و تا 26 آذرماه ادامه دارد.

تیم های ملی کشتی فرنگی خردسالان و نونهالان در گلستان اردو زدند

به گزارش گلستان24؛مرتضی اسدی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این اردو 42 کشتی گیر استانهای مختلف و 10 کشتی گیر گلستانی حضور دارند و تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی و مربیان تیم ملی برگزار می کنند.
وی بیان کرد: محمدرضا قوچی، امیرحسین هدایتی، امیرحسین ممشلی، محمد برزگر، آریا اندیشه، علی اصغر حمیدی، علی ساوری، طاها کشیر، حسین میرقلعه دار و محمدرضا مومن؛ گلستانی های حاضر در این اردو هستند. 
به گفته وی؛ همچنین ایوب میردار و میلاد نوری مربیان کشتی فرنگی گلستان به عنوان عضو کادر فنی در کنار دیگر مربیان تمرینات ملی پوشان را زیر نظر دارند.
اسدی افزود: در این اردو کشتی گیرانی از 15 استان شامل سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، لرستان، خوزستان، مازندران، تهران، فارس، گیلان، البرز، کردستان، قم، اردبیل، آذربایجان شرقی و کهگیلویه و بویراحمد نیز شرکت کرده اند.
وی به شرایط کشتی فرنگی گلستان اشاره کرد و گفت: تلاش فراوانی برای رشد و رونق این رشته در حال انجام است اما هنوز تا رسیدن به حد مطلوب و کسب افتخارات ملی و بین المللی توسط کشتی گیران گلستانی فاصله زیادی داریم. 
دبیر هیات کشتی استان گلستان بیان کرد: برگزاری اردوهای متمرکز و شبانه روزی و تقویت دانش مربیان با اعزام به دوره های آموزشی از برنامه های در نظر گرفته شده از سوی هیات کشتی گلستان برای آماده سازی ورزشکاران و حرکت به سمت مدال آوری و قهرمان پروری است. 
به گزارش ایرنا برخی مناطق گلستان همچون شهر نوکنده در غرب استان، در سال های دور یکی از مناطق قهرمان پرور و سازنده کشتی بود که مدال آوران متعددی به کشتی کشور معرفی و افتخار آفرینی کردند. 
رمضان خدر شاید سرشناس ترین کشتی گیر نوکنده در سال های دور باشد. 
علاوه بر نوکنده، دیگر مناطق گلستان هم در گذشته قهرمانان نامداری داشت که سرشناس ترین آنها، رضا سوخته سرایی است که در کشتی آزاد و فرنگی موفق به کسب عنوان قهرمانی در بازی های آسیایی شد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار