مدیر تعاون روستایی گلستان:

مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: بیش از ۱۳ هزار تن وش پنبه تاکون از پنبه‌کاران گلستانی خریداری شده است.

بیش از ۱۳ هزار تن وش پنبه در استان گلستان خریداری شد

به گزارش گلستان24؛حکیم گلدی‌زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره میزان خرید پنبه در استان اظهار داشت: با آغاز فصل خرید پنبه، کشاورزان گلستانی بیش از 13 هزار تن وش‌های خود را به مراکز خرید تحویل دادند. این میزان وش پنبه از 10 هزار هکتار سطح زیر کشت در استان گلستان خریداری شد که نسبت به پارسال که حدود 7200 تن بود افزایش حدود 6 هزار تنی را نشان می‎دهد.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان افزود: 90 درصد طلب پنبه‌کاران گلستانی که حدود 37 میلیارد تومان است پرداخت شده و بیش از 80 درصد طلب کارخانه‎های فرآوری استان هم پرداخت شد.

گلدی‌زاده درباره تعداد مراکز فعال خرید در استان تصریح کرد: با آغاز فصل خرید 5 مرکز خرید تضمینی پنبه در شهرستان‌های گنبدکاووس، خان ببین، علی‌آبادکتول، گرگان و آق‎قلا فعال شدند که تنها مرکز خرید علی‌آبادکتول غیرفعال است. قمیت خرید هر کیلوگرم وش امسال 3200 تومان اعلام شد که نسبت به پارسال که 2930 تومان بود حدود 25 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه خرید تا پایان آذرماه ادامه دارد، گفت: مراکز خرید ما تا پایان پائیز فعال خواهند بود و در این مدت کشاورزان می‌توانند وش‌ های خود را به مراکز تحویل دهند و پول آنها هم در کمترین زمان به حساب آنها پرداخت می‌شود. کشت پنبه از اواخر فروردین در استان آغاز می‌شود و تا پایان خرداد ادامه دارد و کار برداشت هم از اوایل شهریور آغاز می‌شود و تا اواخر آذر ادامه دارد.

مدیر تعاون روستایی استان گلستان گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هرز استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار