مدیر جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول خبر داد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول از کشت 8 هزار هکتار زراعت کلزا در سطح این شهرستان خبر داد.

کشت کلزا در 8 هزار هکتار از اراضی علی‌آبادکتول

به گزارش گلستان24؛سید صمد ضیایی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: در سال جاری قریب به 8 هزار هکتار از اراضی شهرستان علی‌آبادکتول به کشت محصول کلزا اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه فصل کشت محصولات پاییزه آغاز شده است، تصریح کرد: کشت محصولات زراعی گندم و کلزا در سطح شهرستان علی‌آبادکتول بسیار بالا است و در سطح شهرستان علی‌آبادکتول زراعت کلزا در 8 هزار هکتار کشت شده است.

*کشت 350 هکتار چغندرقند در اراضی علی‌آبادکتول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان علی‌آبادکتول درخصوص کشت چغندرقند ابراز کرد: در سطح اراضی شهرستان علی‌آبادکتول قریب به 350 هکتار چغندر قند کشت شده است.

ضیایی افزود: کشت برخی زراعت‌هایی نظیر جو، سیب‌زمینی، نخودفرنگی و باقالا در سطح شهرستان علی‌آبادکتول بالا نیستند ولی محصولات گندم و کلزا در این شهرستان از کشت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه گندمکاران به تهیه بستر زمین اقدام کنند، خاطرنشان کرد: گندمکاران در طی روزهای بعد از بارندگی نسبت به تهیه بستر کاشت و آماده کردن زمین خودشان اقدام کنند و هرچه زودتر گندم خود را کشت کنند.

*کشت گندم تا پایان آذرماه جاری انجام شود

مدیر جهاد کشاورزی علی آباد کتول با تاکید بر اینکه گندمکاران نسبت به کشت گندم اقدام کنند، اذعان کرد: گندمکاران گلستانی حتما تا پایان آذرماه جاری کشت گندم خود را انجام دهند زیرا هرچه مدت کشت گندم به طول بیانجامد کاهش عملکرد محصول را خواهیم داشت.

ضیایی در خصوص استفاده از کودهای شیمیایی یادآور شد: گندمکاران بعد از تهیه زمین نسبت به استفاده از کودهای شیمیایی اقدام کنند زیرا تغذیه گیاهی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه استفاده از کودهای فسفاته و ازته در اراضی گندم حائز اهمیت است، افزود: کودهای فسفاته، کودهای پتاسه برای گیاه گندم بسیار ضروری است و به کشاورزان توصیه می‌شود قبل از کاشت در هر هکتار از حدود 50 کیلوگرم کود ازته استفاده کنند.

* کارگزار کود شیمیایی در سطح شهرستان علی‌آبادکتول فعال است/ کشاورزان از بذور استاندارد و گواهی شده استفاده کنند

مدیر جهاد کشاورزی علی‌آبادکتول از فعالیت 10 کارگزار کودشیمیایی در سطح شهرستان علی‌آبادکتول خبر داد و ابراز کرد: تعداد 10 کارگزار کود شیمیایی در سطح شهرستان علی‌آبادکتول فعال است و انواع کودهای شیمیایی در این کارگزارها موجود است.

ضیایی در راستای استفاده از بذور اصلاح‌شده خاطرنشان کرد: کشاورزان حتما از بذور استاندارد و گواهی شده استفاده کنند تا هنگام برداشت محصولات زراعی با مشکل کاهش عملکرد روبه رو نشوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار