مدیرکل غله گلستان:

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: از آغاز خرید سویا در استان گلستان تاکنون، ۳۷ هزار و ۳۰۰ تن دانه روغنی سویا در استان خریداری شده است.

۳۷ هزار تن سویا از کشاورزان در استان گلستان خریداری شد

به گزارش گلستان24؛حمیدرضا علی‌محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران درباره خرید محصولات کشاورزی و پرداخت مطالبات کشاورزان اظهار داشت: 31 میلیارد تومان از طلب سویاکاران گلستانی تاکنون پرداخت شده که بیش از 40 درصد از مطالبات آنها است.

وی تاکید کرد: از آغاز خرید سویا در استان گلستان تاکنون، 37 هزار و 300 تن دانه روغنی سویا در استان خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان تصریح کرد: خرید سویا در استان گلستان تا پایان آذر ماه ادامه دارد و 4 مرکز خرید درگرگان، تقی‌آباد، علی‌آبادکتول و کلاله فعالیت می‌کنند.

علی‌محمدی تصریح کرد: هر کیلوگرم سویا امسال با قیمت 24 هزار و 666 ریال خریداری می‌شود که نسبت به سال قبل 15 درصد افزایش قیمت داریم و امسال در سطح 21 هزار هکتار از مزارع گلستان سویا کشت شد که نسبت به پارسال که 34 هزار هکتار بود کاهش را نشان می‌دهد و به همین نسبت در خرید هم کاهش چشمگیری داشتیم.

وی با بیان اینکه استان گلستان قطب تولید دانه‌های روغنی مانند کلزا ، سویا و آفتابگردان است، افزود: پارسال در استان گلستان بیش از 82 هزار تن دانه روغنی سویا به صورت تضمینی خریداری شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در استان گلستان 4 کارخانه روغن‌کشی وجود دارد که روزانه توان استحصال 2 هزار تن روغن را دارند.

وی با اشاره به اینکه سالانه بین 50 تا 55 هزار هکتار سویا در استان گلستان کشت می‌شود که امسال کاهش داشته است، تصریح کرد: این میزان سطح زیر کشت معادل 65 درصد سطح زیر کشت سویای کشور است.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار