مسئول روابط عمومی شهرداری گرگان از تعطیلی موقت چهارشنبه بازار (بازار هفتگی)به مدت یک ماه خبر داد و گفت: این اقدام در جهت کاهش و رفع مشکلات ترافیکی مسیرهای دسترسی به این بازار انجام می شود.

تعطیلی موقت چهارشنبه بازار گرگان برای رفع مشکلات ترافیکی

به گزارش گلستان24؛سکینه مسگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طبق اطلاع رسانی های انجام شده در سطح شهر و اعلام به فعالان در چهارشنبه بازار گرگان، این تعطیلی از چهارشنبه 29 آذر ماه آغاز و تا 27 دی ماه ادامه دارد.
وی اضافه کرد که تصمیم به تعطیلی موقت این بازار از سوی شهرداری نبوده و شورای ترافیک شهرستان گرگان طبق مصوبه ای با امضای فرماندار این تصمیم را گرفته و به شهرداری برای اجرا ابلاغ کرده است.
مسگر ادامه داد: حفاری هایی که توسط شرکت آبفا برای اجرای طرح فاضلاب شهری در اطراف این بازار (بلوار الغدیر گرگان) انجام داده، مشکلات ترافیکی به وجود آمده که برای رفع آن و نیز کاهش حوادث مسیر، این بازار به صورت موقت تعطیل شده است.
به گفته وی؛ بعد از پایان عملیات حفاری اجرای طرح فاضلاب و حل معضل ترافیک در بلوار الغدیر، این بازارچه در همان مکان مجدا فعال خواهد شد.
این درحالی بوده که پس از نصب اطلاعیه در نقاط مختلف شهر و اعلام تعطیلی موقت چهارشنبه بازار، برخی از فروشندگان و کاسبان این بازار ابراز نارضایتی کرده و در تماس هایی با خبرنگار ایرنا اعلام کردند که شهرداری در ابتدای سال پول عوارض یکساله را از ما دریافت کرده است.
آنان افزودند: بیشتر درآمد ما از محل فروش تولیدات و کالاها در این بازار هفتگی است و تعطیلی آن باعث مشکل در تامین معیشت خانواده های ما می شود.
مسگر در این پیوند با بیان اینکه عوارض دریافتی شهرداری ناچیز است، در خصوص مکان جایگزین گفت: در سطح شهر و اطراف گرگان، مکانی به وسعت محل برگزاری چهارشنبه بازار وجود ندارد و شورای ترافیک با راه اندازی آن در حاشیه جاده بزرگراه گرگان به آق قلا نیز مخالف است.
به گفته وی؛ اعضای شورای ترافیک گرگان می گویند که سرعت زیاد خودروهای عبوری از این مسیر برای عابرین پیاده و رهگذران و مردمی که برای خرید می آیند خطر ساز است.
وی همچنین از تغییر محل برگزاری جمعه بازار (بازار پرندگان ) گرگان خبر داد و گفت این بازار در حاشیه چهارشنبه بازار برگزار می شد که طبق مصوبه شورای ترافیک شهرستان تا اطلاع ثانوی در حاشیه جاده گرگان - آق قلا و در محل بازارچه موقت میوه برگزار می شود.
به گزارش ایرنا مسیرهای محدوده چهارشنبه بازار گرگان در روزهای چهارشنبه از ترافیک سنگینی برخوردار بوده که اجرای عملیات طرح فاضلاب در ضلع غربی شهر گرگان (بلوار الغدیر) این ترافیک را بیشتر کرده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار