شنبه هفته آتی

کارشناس هواشناسی گلستان گفت: انتظار داریم در شنبه هفته آتی استان گلستان آسمان بارانی را تجربه کند.

گلستان هوای بارانی را تجربه می‌کند/ گنبدکاووس دمای زیر صفردرجه را تجربه کرد
به گزارش گلستان 24 ؛ محمدرضا رحمان‌نیا ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی هواشناسی آسمان استان گلستان روزهای شنبه و یک‌شنبه هفته آتی بارانی خواهد بود.

وی تصریح کرد: با تداوم پایداری هوا همچنان آسمان صاف تا کمی ابری را در آسمان شهرهای استان گلستان شاهد هستیم و دمای هوا در بین مراکز شهری بین صفر تا چهار درجه سانتیگراد گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ابراز کرد: صبح امروز در سردترین ساعت گنبدکاووس با یک درجه سانتیگراد زیر صفر خنک‌ترین شهر استان گلستان معرفی شد.

رحمان‌نیا با بیان اینکه کمینه دما در شهرستان گرگان صفر درجه سانتی‌گراد گزارش شده است، اظهار کرد: بر اساس الگوهای پیش‌یابی انتظار داریم همچنان جو نسبتا آرام برای امروز تا اواخر روز پنج‌شنبه در سطح استان گلستان ادامه پیدا کند.

وی از افزایش دمای هوا در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری دمای هوای استان گلستان افزایش خواهد یافت.

کارشناس هواشناسی استان گلستان ابراز کرد: با توجه به تقویت جریانات جنوبی که در سطح استان گلستان شاهد هستیم پیش‌بینی می‌شود که در طول روز شاهد افزایش چشمگیر دما در سطح استان گلستان خواهیم بود به طوریکه بیشتر شهرهای استان گلستان دمای بالای صفر درجه سانتیگراد را مخصوصا برای روز چهارشنبه تجربه خواهند کرد.

رحمان‌نیا بیان کرد: به نظر می‌رسد با ورود سامانه نسبتا ناپایدار در اواخر روز پنج‌شنبه شاهد افزایش ابر و وزش باد در سطح استان گلستان باشیم  و برای روز جمعه نیز بارش باران به صورت پراکنده بویژه در بخش کوهپایه‌ای استان گلستان دور از انتظار نیست این بارش‌ها از اواخر وقت جمعه تا صبح شنبه هفته آتی در مناطق پایین دست استان گلستان را  نیز در بر خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: برای تمامی مناطق استان گلستان در روز شنبه بارش باران را پیش‌بینی می‌کنیم و این روند تا بامداد یک‌شنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به دمایی که این سامانه در بر خواهد داشت بارش در ارتفاعات برای اواخر وقت جمعه و روز شنبه به صورت بارش برف در استان گلستان پیش‌بینی می‌شود.

رحمان‌نیا با اشاره به اینکه شهرستان گنبدکاووس گرمترین شهر استان گلستان معرفی شد، ابراز کرد: طی 24 ساعت گذشته نیز شهرستان گنبدکاووس با دمای 15 درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان گلستان گزارش شد و برای امروز پیش‌بینی می‌شود که شهرستان گنبدکاووس با 17 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین شهر استان گلستان گزارش شود.

انتهای پیام/

منبع : فارس

 

ارسال نظر

آخرین اخبار