معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه منابع طبیعی گرگان خبر داد:

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: دانشگاه منابع طبیعی گرگان توانست با توجه به کمبود امکانات رتبه برتر را در پژوهش و ایده پردازی در کشور به دست آورد.

کمبود فضای پژوهشی دانشگاه منابع طبیعی گرگان

به گزارش گلستان 24؛محمدهادی معیری ظهر سه شنبه در مراسم آیین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری که در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار شد، اظهار کرد: برای هجدهمین سال پیاپی مراسم گرامیداشت هفته پژوهش را برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در فاصله چهار الی ۱۰ آذر که از طریق ستاد مشخص شده بود تلاش کردیم تمام برنامه هایی که در این زمینه تخصیص یافته بود را برگزار کنیم، از جمله، جشنواره پژوهشگران و فناوران برتر استان، جشنواره دانش آموزان برتر استان و جشنواره ایده پردازان برتر استان.

معیری به نمایشگاه فناوری پژوهش اشاره کرد و اضافه کرد: در این نمایشگاه رونمای از یافته های جدید پژوهشی صورت گرفت و غرفه ها نسبت به سنوات گذشته پربارتر و جذاب تر بود.

وی افزود: در ارزیابی های انجام شده دانشگاه علوم کشاورزی گرگان به عنوان بهترین غرفه شناخته شد.

معیری اضافه کرد: در جشنواره ایده پردازان، ایده های ارائه شده، ارزیابی شد و سه ایده  به جشنواره ملی شتاب که در کشور برگزار شد، معرفی شدند و توانستیم رتبه برتر را کسب کنیم.

وی تصریح کرد: در بین ۲۲۰ شرکت و مرکز پژوهشی دانشگاه ما جلوه خوبی داشت و موفق به عقد قراردادهای زیادی شد.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ادامه داد: از مجموع دو هزار و ۸۱۸ ایده که به دبیرخانه رسیده بود ۱۵ ایده انتخاب شد و ما به جمع سه نفر برتر راه یافتیم.

وی همچنین گفت: در مراسمی که در آخرین روز هفته پژوهش، با حضور مسئولان کشوری برگزار شد، براساس فعالیت پنج ساله دانشگاه ها، ۲۰ پژوهش برگزیده انتخاب شد و «سید مهدی جعفری» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی گرگان مقام اول را کسب کرد.

معیری بیان کرد: کمبود فضاهای فیزیکی در بخش پژوهش وجود دارد و درخواست تجهیزات جدید داده شده که با توجه کمبود اعتبارات نمی توانیم آن را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: به زودی نرم افزار ثبت سفارش را در دانشگاه در زمینه تعرفه های آزمایشگاهی راه اندازی خواهیم کرد تا فعالیت ها به نحو مطلوب ادامه یابد.

/مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار