پژوهشگر برتر کشوری:

پژوهشگر برتر کشوری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان بر لزوم تدوین سند راهبردی پژوهش و فناوری برای رسیدن به اهداف تاکید کرد.

سند راهبردی پژوهش و فناوری در گلستان تدوین شود/ اشتغالزایی و تجاری‎سازی محصول پژوهش است

به گزارش گلستان 24؛سید مهدی جعفری ظهر امروز در آئین نکوداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اظهار کرد: هر سازمان یک محصول تولید می‌کند که حاصل آن خدمات است، علم باید در زندگی روزمره مردم بیاید و کاربردی و محسوس باشد.

وی تصریح کرد: اساس همه کارها اگر به فناوری ختم نشود به حالت تئوری باقی می‎ماند که نتیجه ملموس ندارد باید از این مرحله گذر کنیم و به سمت فناوری و دانشگاه نسل سوم حرکت کنیم باید با توجه به نیازهای روز جامعه که پویاست و هر روز در حال تغییر است  حرکت کنیم.

پژوهشگر برتر کشوری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه اشتغال و کارآفرینی اولویت جامعه است، ابراز کرد: باید دانشجویانی تربیت کنیم که در بازار اشتغال موفق باشند، با انتقال مهارت و شناخت فرصت‌ها این مهم محقق می‌شود.

جعفری افزود: ایزوله نباشیم در حد دانشگاه، آزمایشگاه و کتاب محدود نشویم باید ببینیم که جامعه، صنعت کشاورزی چه مشکلاتی دارند و چه می‌خواهند با توجه به نیازها باید کسب مهارت کنیم تا باعث کارآفرین شدن دانشجویان شویم، و شرکت‎های دانش‌بنیان ایجاد کنیم این موضوع با بخشنامه و جلسه و کمیته محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید تغییر نگرش صورت بگیرد، گفت: باید با شتاب بیشتری حرکت کنیم همه عضو یک خانواده هستیم قطعات یک موتور محرکه هستیم که باید در کنار هم باشیم و حرکت کنیم تا موفقیت به دست آید.

پژوهشگر برتر کشوری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان ابراز کرد: باید به سمت ایجاد اشتغال، تجاری‌سازی و تولید علم با استفاده از پژوهش و فناوری حرکت کنیم.

جعفری افزود: اگرچه عدم امکانات و یا عدم حمایت دولت از این بخش وجود دارد، اینها مسائل قابل قبول وغیرقابل انکار هستند اما ما باید بتوانیم با استفاده از فناوری و پژوهش در شرایط کمبود به شکوفایی دست پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید وضعیت فعلی را آسیب‌شناسی کنیم، اظهار کرد: فرصت‎های استان را بشناسیم که می‎توانیم با کمک دانشجویان و مردم از این فرصت‎ها حداکثر استفاده را کنیم اولویت‎ها را تعیین و هدف‌گذاری کنیم و در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به اهداف تعیین شده برسیم.

پژوهشگر برتر کشوری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان؛ ماموریت گرایی را مولفه‎ای مهم خواند و گفت: هرکس باید به شکل ماموریت گرا در حوزه کاری خود تلاش کند باید با تدوین سند راهبردی بتوانیم این برنامه را با موفقیت پیش ببریم.

جعفری بیان کرد: موفقیت های کسب شده فردی نیستند و باید از همه کسانی که در این تحقق توفیقات تلاش داشتند تشکر کنیم.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار