مدیرکل منابع طبیعی گلستان:

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: طرح ملی جنگلانه در راستای احیا، حفاظت و تنفس چند ساله جنگل‌های استان گلستان اجرایی می‌شود.

طرح ملی جنگلانه در جنگل‌های استان گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان24؛ابوطالب قزلسفلو ظهر امروز در مراسم اجرای طرح ملی جنگلانه، اظهار داشت: به گزارش خبرگزاری تسنیم از رامیان، این طرح فوق در 2 نقطه پارک ‌جنگلی دلند و النگدره گرگان در استان گلستان تاکنون اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه حدود 6800 کیلومتر زمین کشاورزی و محیطی هم عرض با جنگل در استان داریم، افزود: این طرح در راستای احیاء، حفاظت و تنفس چند ساله جنگل‌های گلستان اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان تصریح کرد: باید طرح احیاء جنگل‌های استان گلستان با فراهم شدن شرایط عملیاتی شود و تجدیدشوندگی جنگل‌ها شتاب بیشتری بگیرد.

قزلسفلو با اشاره به تغییر اقلیم، کاهش بارندگی و آتش‌سوزی‌های رخ داده در همه فصول سال، خاطر نشان کرد: در کنار این معضلات تهدیدهای دیگری مانند گرماهای غیر عادی، خشکسالی و حضور گسترده مردم در طبیعت همواره منابع طبیعی را تهدید می‌کند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان گفت: طرح‌های بهره‌برداری از جنگل در استان متوقف شده است و باقیمانده طرح‌های قبلی نیز تا پایان اسفند ماه امسال به اتمام می‌رسند و دیگر قطع جنگلی در سطح استان گلستان نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: آتش زدن زمین‌های کشاورزی جرم به حساب می‌آید و با ظرفیت‌های قانونی موجود با متخلفان برخورد قانونی خواهیم کرد و با توجه به مدرنیزه شدن ساخت و سازها و بهره‌مندی روستاها از نعمت سوخت و گاز قاچاق و قطع چوب درختان خیلی کمتر از گذشته شده است.

قزلسفلو با اشاره به اینکه مهم‌ترین بحث منابع طبیعی حفاظت است، تاکید کرد: همه دست‌اندرکاران و دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی باید در راستای فرهنگ‌سازی و افزایش مهارت‌های زندگی که جزء مولفه‌های توسعه‌ای یونسکو نیز است، حرکت کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار