مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که تلاش نیروهای منابع طبیعی برای مهار آتش در 5 نقطه ازعرصه های جنگلی سه شهرستان گالیکش، گرگان و رامیان ادامه دارد.

تلاش برای مهار آتش در 5 نقطه ازعرصه های جنگلی گلستان

به گزارش گلستان24؛ابوطالب قزلسفلو روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: حریق در سه نقطه گالیکش و 2منطقه رامیان و گرگان هنوز خاموش نشده است.
به گفته وی؛ از روز گذشته حدود 21 نقطه از عرصه های منابع طبیعی استان واقع در شهرستان های گرگان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت، رامیان و کلاله دچار آتش سوزی شده بود که 16 مورد تاکنون مهار و خاموش شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر آتش سوزی های باقی مانده در مناطق سخت گذر و کوهستانی واقع است، گفت: برای مهار آتش در ارتفاعات سخت گذر شرق گلستان به ویژه ترجنلی، خوجه صالح و خسروآباد عرب کلو واقع در تنگراه شهرستان گالیکش درخواست اعزام نیرو از مرکز و غرب استان بوسیله چرخبال شده که در حال انجام است.
قزلسفلو افزود: اکنون کار مهار آتش درعرصه های جنگلی گالیکش با حضور معاون عمرانی استاندار، فرماندار و بخشدار و نیروهای مردمی، بسیج ، محیط زیست و منابع طبیعی در حال انجام می باشد.
وی؛ علت ادامه آتش سوزی در عرصه های جنگلی را وزش باد اعلام کرد و گفت: آتش در این مناطق با حضور به موقع نیروها در منطقه یک نوبت مهار شد ولی با وزش باد از صبح چهارشنبه، دوبار شعله ور شده است.
استان گلستان واقع در شمال کشور دارای 452 هزار هکتار عرصه جنگلی است و هر چند وقت یکبار شاهد آتش سوزی در این عرصه ها به خاطر سهل انگاری افراد هنگام حضور در این مناطق و گسترش آن به دلیل وزش باد و گرمای هوا هستیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار