رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای شهر گرگان:

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار می گیرند و مشکلات فراوانی در عرصه کاری خود دارند، گفت: حمایت از هنرمندان تئاتر در برنامه‌های شهرداری قرار بگیرد

هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار می گیرند/ آموزش تئاتر در خانه‌های فرهنگ اجرایی می‌شود

به گزارش گلستان24؛به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر گرگان، محمدابراهیم جرجانی با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با مسوولان تئاتر شهرستان گرگان در خصوص توسعه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و بررسی شرایط اجرایی آن در قالب طرح‌های مشارکتی اظهار کرد: با توجه به توانمندی، تجربه و تخصص هنرمندان تئاتر شهر گرگان  می‌طلبد به این موضوع نگاه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه هنر تئاتر و هنرمندان این عرصه مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار می گیرند و مشکلات فراوانی در عرصه کاری خود دارند، اظهار داشت: شهرداری باید برای همه مناسبت‌های ملی و مذهبی برنامه‌‌ای داشته باشد و رساندن مفاهیم فرهنگی و هنری از طریق نمایش بسیار موثر خواهد بود و از این رو حمایت از هنرمندان تئاتر باید در برنامه‌های شهرداری قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان ادامه داد: در این جلسه هنرمندان تئاتر موانع و مشکلات پیش‌روی خود را عنوان و از عدم توجه مسوولان و نبود امکانات کافی گله کردند و درخواست بهره‌گیری از وجود هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر شهر در مدیریت شهری و برنامه‌های فرهنگی خواستار شدند.

جرجانی خاطر نشان کرد: در این خصوص با توجه به فعالیت‌های فرهنگی و هنری خانه‌های فرهنگ سطح شهر مقرر شد دوره‌های آموزشی تئاتر با حضور هنرمندان این عرصه برگزار شود.

وی افزود:برگزاری جشنواره و تئاتر خیابانی با موضوعات شهری و استفاده از هنرمندان برجسته تئاتر از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود که مقرر شد مورد پیگیری قرار گرفته و در بودجه سال 97 ردیف اعتباری آن تعیین شود.

جرجانی ادامه داد: در این جلسه همچنین حمایت از آلبوم موسیقی گرگانی، بیژن طاهری مطرح و مقرر شد ضمن تبلیغات این آلبوم در بیلبوردهای تبلیغانی سطح شهر، 500 عدد آلبوم این هنرمند توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری خریداری شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان یادآور شد: در پایان این جلسه همچنین مقرر شد درخواست مساعدت فصلنامه‌های پژوهشنامه معارف حسینی و نامه حوزه علمیه خواهران استان از طریق سازمان، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان پیگیری شود.

وی از تصویب برگزاری دوره‌های آموزشی تئاتر در خانه های فرهنگ و حمایت شهرداری از برگزاری جشنواره و تئاتر خیابانی با موضوعات شهری طی سیزدهمین جلسه این کمیسیون خبر داد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار