هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری(ع) گرگان:

هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری(ع) گرگان با بیان اینکه باید تبلیغات بیشتری نسبت به قدمگاه امام حسن عسکری(ع) اتفاق بیفتد، تاکید کرد: جایگاه سوم ربیع الثانی و حضور امام حسن عسکری (ع) در گرگان تبیین شود.

جایگاه سوم ربیع الثانی و حضور امام حسن عسکری (ع) در گرگان تبیین شود

به گزارش گلستان24؛محمدعلی مدنی در گفتگو با خبرنگاران استان گلستان، اظهار کرد: محل قدمگان حضرت امام حسن عسکری (ع) را در گرگان سبزه مشهد می نامند و این مهم به دلیل آن است که تعداد هفت نفر از اولادهای امامزداگان در یک مکان در اینجا تدفین شدند و از آنجایی که این افراد سید بودند از کلمه سبزه برای این محل استفاده شده است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که این مکان محل شهادت سادات است از کلمه مشهد نیز در نامگذاری این محله استفاده کرده اند و در حال حاضر این محل جزو چهار محل اصلی و قدیمی گرگان به شمار می رود.

هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع) گرگان ادامه داد: محل سبزه مشهد از معروف‌ترین محل های قدیمی گرگان است و علت آن حضور امام حسن عسکری (ع) در سن 23 سالگی در این مکان و بنا شدن مسجدی به این نام در این مکان است.

مدنی یادآور شد: بنا تاسیس این محل به شیعه است و قدمگاه حضرت امام حسن عسکری(ع) معروف شده است.

وی افزود: در مسجد و قدمگاه در سال سه روز جشن، عزاداری و مراسم مذهبی برگزار می شود، در شب شهادت امام همام تمامی هیئت های مذهبی و قدیمی گرگان به این مسجد می آیند و به سوگواری و عزاداری می پردازند.

هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری (ع)گرگان تاکید کرد: در روز سوم ربیع الثانی از ساعت 14 الی 17 بعد از ظهر با سخنرانی و موعظه حاج آقا بهشتی رئیس هئیت امناء این مسجد مراسمی برگزار می شود و با توجه به اینکه شب میلاد امام حسن عسکری (ع) به شکل عموم در تمامی مساجد جشن برپا می شود  در این مسجد نیز برنامه جشن به شکل مختصر در نظر گرفته  می شود.

مدنی تاکید کرد: برگزاری مراسم ما این مسجد از نظر تبلیغاتی ضعیف است و از مسوولان انتظار داریم در ابتدا و انتهای شهر گرگان نمادی از این قدمگاه که امام حسن عسکری (ع) است نصب کنند تا مسافران از وجود این قدمگاه مطلع شوند.

وی گفت: در منابع مختلف مانند منتهی الامال و تایید علمای عظما مانند آیت‌الله علوی گرگانی حضور امام حسن عسکری (ع) در شهر گرگان تایید شده و آیت‌الله علوی نیز به این مهم تاکید کرده ولی متاسفانه اقدام موثری در این راستا از سوی مدیران و مسوولان شهری انجام نشده است.

هیئت امنای مسجد امام حسن عسکری گرگان افزود: آیت‌الله عظما مکارم شیرازی نیز نامه ای جهت تایید حضور امام حسن عسکری(ع) در شهر گرگان مکاتبه شده  و منتظر پاسخ این عالم بزرگ دین هستیم.

مدنی یادآور شد: باید تبلیغات بیشتری نسبت به قدمگاه امام حسن عسکری(ع) در گرگان اتفاق بیفتد ومسوولان امر از سازمان اوقاف، میراث فرهنگی و گردشگری و مدیران شهری جایگاه این قدمگاه را محترم بشمارند و نسبت به معرفی این مکان اقدام کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار