مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان از ثبت افزون بر 100زلزله در 9 ماه گذشته در استان خبر داد و گفت: گلستان بر مدار زلزله بوده و لرزش های مکرر نشاندهنده ضرورت ادامه مقاوم سازی تاسیسات و منازل روستایی و شهری است.

100زلزله امسال در گلستان ثبت شد

به گزارش گلستان24؛صادقعلی مقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: گسل زلزله در این استان گسترده بوده و تنها راهکار کاهش مشکلات و خسارت های زلزله های احتمالی و یا با ریشتر بالا؛ مقاوم سازی تاسیسات و منازل است که باید مردم ، مهندسان و سازندگان نسبت به آن اهتمام داشته باشند.
آخرین مورد از زلزله های سال جاری در استان گلستان ساعت 19 و 37 دقیقه و 13 ثانیه جمعه شب به بزرگی 3.1 درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) درعمق 16 کیلومتری زمین در بخش انبارالوم از توابع شهرستان آق قلا در شمال استان گلستان رخ داد که خوشبختانه خسارتی نداشته است.
مقدم همچنین تاکید کرد که زلزله خیز بودن گلستان به معنای ایجاد نگرانی در مردم نیست اما باید همواره برای مقابله و کاهش خسارت حوادث غیرمترقبه باید مردم آمادگی داشته باشند.
وی یادآور شد: از آنجائی که بیشتر آسیب های زمین لرزه ها در مناطق روستایی و محروم روی می دهد، برنامه مقاوم سازی منازل این مناطق در دست انجام است.
به گفته وی؛ در کنار تلاش برای کاهش مخاطرات و خسارت های حوادث غیرمترقبه باید آموزش و اطلاع رسانی به مردم برای آمادگی مقابله و کاهش آسیب ها مد نطر همیشگی باشد.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری گلستان با تاکید برآمادگی شهروندان برای مواجه شدن با حوادث طبیعی همچون زلزله ، رانش زمین و سیل افزود که آماده‌سازی مردم از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مقابله با این حوادث مهیا سازد.
به گفته وی، مشارکت های بین دستگاهی، ارزیابی تجهیزات مورد نیاز و امکانات امداد رسانی و بیمارستان ها از دیگر بخش هایی است که در جهت تلاش برای کاهش آسیب های حوادث باید همواره سنجیده و بررسی شود.
استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد، این استان به لحاظ موقعیت جغرافیایی همواره در معرض حوادث طبیعی مختلف همچون زلزله، سیل، رانش زمین و آتش سوزی جنگل ها است.
وقوع زلزله های متعدد هر چند خفیف در گلستان درحالی بوده که هنوز مطالعات پهنه بندی زلزله در این استان انجام نشده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار