در جلسه شورای برنامه‌ریزی گلستان مطرح شد

استاندار گلستان به پیگیری‌های نامناسب مدیران گذشته برای جذب بودجه انتقاد کرد.

انتقاد مستقیم استاندار گلستان به پیگیری‌های نامناسب مدیران گذشته برای جذب بودجه

به گزارش گلستان24؛سید مناف هاشمی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گلستان اظهار کرد: در حوزه بودجه باید کار از ابتدای سال آغاز می‌شد و متاسفانه پیگیری‌ها دیر آغاز شد.
وی ادامه داد: با وجود آنکه فعالیت‌ها در این بخش در استان دیر آغاز شد اما با کوچکترین تلاش مدیران استان مشاهده کردیم که چه تغییری در در نظر گرفتن بودجه‌ها برای پروژه‌های مختلف استان حاصل شده است.
استاندار گلستان به فرمانداران دستور داد با جدیت نسبت به مسائل حوزه فعالیتی خود پیگیر مسائل باشند و به جدیت با تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان حوزه خود در مجلس شورای اسلامی سعی کنند تا در جذب بودجه برای استان موفق عمل کنند.
وی افزود: ما بیشترین مطالبه را از کمیسیون عمران داریم که نقش نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به عنوان عضو این کمیسیون برای جذب اعتبارات عمرانی برای استان نقش پررنگی است.
استاندار گلستان تصریح کرد: بودجه کار جمعی است و نیاز است همه کاری کنیم که تغییراتی در لایحه بودجه برای استان گلستان دیده شود.
هاشمی گفت: هر اتفاقی قرار بود در بودجه بیافتد تا الان افتاد و بودجه بسته به پیگیری‌های یک سال قبل است و از فروردین ماه آینده تمامی دستگاه‌های باید به فکر بودجه سال 1398 باشند.
وی افزود: زمانی که من در استان مستقر شدم برای اقدامات مکاتباتی و پیگیری بودجه دیر شده بود اما با این حال طی دو ماه 70 مکاتبه را با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط با موضوع بودجه انجام دادم در حالی که در سال‌های گذشته در استان نهایت 15 مکاتبه انجام شده بود و به نوعی ما مشکل و ایراد کمبود بودجه‌های اختصاصی به استان را پیدا کردیم.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه پیش‌نویس بودجه تا قبل از استقرار من در استان نوشته و بسته شده بود، گفت: باید از ابتدای سال برای بودجه سال آینده تلاش می‌شد که متاسفانه اقدامات به هیچ عنوان کافی نبود.
هاشمی با اشاره به اینکه تلاش‌های ما طی دو ماه گذشته باعث شد که روند کاهشی بودجه استان گلستان کمتر شود، گفت: نمی‌دانم چرا مدیران دستگاه‌های اجرایی ما بی‌خبر از برخی اعتباراتی هستند که در وزارتخانه‌هایشان وجود دارد و می‌توانند استفاده کنند.
وی بیان کرد: باید خودمان تلاش کنیم و به طریق مختلف از پروژه‌های مشارکتی، گردشگری، راه و شهرسازی و دیگر پروژه‌ها دفاع کنیم و مدیران جسارت داشته باشند و بروند و بودجه‌های موجود را برای استان جذب کنند.
 استاندار گلستان تصریح کرد: 6 جلسه را در طول دو ماه گذشته با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و انتظار ما از آقای هزارجریبی و کوسه‌غراوی به دلیل حضور در کمیسیون تلفیق بودجه و کمیسیون عمران مجلس بیشتر از سایر نمایندگان است.
هاشمی با اشاره به راه‌آهن پروژه راه‌آهن گرگان به مشهد گفت: این موضوع مطالبه مردم و از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و باید امسال در بودجه عدد خوبی داشته باشد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار