شورای شهرگرگان/

رییس شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه 435میلیارد ریال مطالبات شهرداری مرکز گلستان از وصول نشدن چک ها است، از تصویب مشوق هایی برای وصول این طلب ها خبرداد.

تصویب مشوق هایی برای وصول چک های برگشتی شهرداری

به گزارش گلستان24؛در این پیوند شنبه شب در نشست شورای شهر گرگان و با رای موافق اعضا به لایحه شهرداری مصوب شد که مودیان چک های برگشتی شهرداری گرگان در صورت پرداخت نقدی اصل چک و هزینه های جاری، از تخفیف 60درصدی جرائم متعلقه ناشی از دیرکرد بهره مند شوند.
فائزه عبداللهی با اشاره به گزارش و لایحه رسیده از سوی شهرداری گرگان افزود: به رقم مطالبات ناشی از عدم وصول چک های برگشتی باید 237 میلیارد ریال بابت محاسبه هزینه های ارائه دادخواست و دادرسی، حق الوکاله و جرائم ناشی از دیرکرد را نیز اضافه کرد.
وی اظهار کرد: شهرداری گرگان با هدف تحرک بخشی به اقتصاد بخش مسکن و کاهش اثرات رکود در این بخش، لایحه ای به شورا ارائه و خواستار مجوز اعمال مشوق هایی برای افراد این حوزه شد که با رای گیری از اعضا تصویب گردید.
براساس گزارش شهرداری گرگان، میزان مطالبات وصول نشده شهرداری به سبب چک های برگشت خورده در سال های 96،95،94،93، به ترتیب 100، 110 ، 80و 40 میلیارد برآورد شده که مابقی آن مربوط به سالهای قبل از 93 است 
در این جلسه همچنین عبداللهی به نامه ای از سوی ستاد بزرگداشت شهدای اطلاعات عملیات کربلای 5 استانهای گیلان مازندران و گلستان اشاره کرد که خواستار محلی برای نصب تندیس سردار شهید محمد حسن غفاری شده اند.
با توجه به برگزاری یادواره این شهدا در ششم دی ماه مقرر شد تا شهرداری با قید فوریت این موضوع را در دست بررسی قرار دهد.
رییس شورای شهر گرگان در خصوص آخرین وضعیت حکم شهردار نیز گفت که موضوع از طریق وزارت کشور در دست پیگیری است.
وی ادامه داد که 20 آذرماه نامه معرفی دادبود به عنوان شهردار گرگان را به وزارت کشور تحویل داده ایم و مهلت اعلام نظر ده روزه بوده است.

/ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار