مدیر جهادکشاورزی گرگان:

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان گفت: باغداران بعد از عملیات هرس در باغات سیاه‌ریشه اقدام به سم‌پاشی کنند تا محصولاتشان از عملکرد بالایی برخوردار شود.

باغداران بعد از هرس باغات سیاه ریشه اقدام به سم‌پاشی کنند

به گزارش گلستان24؛عباسعلی سلیمانی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: باغداران در باغات سیاه‌ریشه بعد از عملیات هرس اقدام به سم‌پاشی کنند.

وی با بیان اینکه زمان هرس باغات فرا رسیده است، تصریح کرد: با توجه به زمان هرس باغات به باغدارانی که سیاه ریشه دارند نظیر هلو، شلیل و آلو توصیه می‌کنیم که به محض اینکه هرس را در باغات خود انجام دادند اقدام به سم‌پاشی کنند.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان با بیان اینکه کشاورزان از کود شیمیایی کلروپتاس در مزارع خود اقدام کنند، ابراز کرد: با توجه به فصل داشت مزارع کلزا و گندم به کشاورزان توصیه می‌کنیم که از کودهای شیمیایی بالاخص کودهای کلرو پتاس با مشورت کارشناسان پهنه استفاده کنند و به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی عمل کنند تا عملکرد خوبی را در فصل بهار داشته باشیم.

سلیمانی با اشاره به اینکه هرس شاخه‌های اضافی در باغات الزامی است، خاطرنشان کرد: با توجه به آغاز زمان هرس باغات در شهرستان گرگان به باغداران توصیه می‌کنیم که باغدارانی که باغات سیاه ریشه نظیر هلو، شلیل و آلو دارند به محض اینکه هرس در باغات را انجام دادند به سرعت اقدام به سم‌پاشی کنند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه باغداران از قارچ‌کش در باغات خود استفاده کنند، یادآور شد: باغداران در باغات سیاه‌ریشه خود از قارچ‌کش‌های مورد نیاز که توسط کارشناسان پهنه توصیه شده است استفاده کنند و همچنین شاخه‌های اضافی را از باغات خارج کنند تا شاهد کمترین خسارات وارده در باغات باشیم.

 وی از ارائه تسهیلات به کشاورزان خبر داد و اذعان کرد: با توجه به تسهیلات خوبی که دولت به کشاورزان ارائه داده است کشاورزانی که به تسهیلات نیاز دارند به ویژه جوانان جویای کار می‌توانند در این زمینه آموزش‌های لازم را ببینند و مجوزهای لازم را در این راستا دریافت کنند و از تسهیلات کم بهره استفاده کنند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار