استاد دانشگاه:

استاد دانشگاه گفت: دشمنان فتنه‌گری خود را کنار نگذاشتند و میزان زیادی از فشارهای اقتصادی مردم برای تنگنای سیاسی و بحران آفرینی اقتصادی و تحریم‎ها نشأت گرفته از این فتنه‎گری است.

فتنه ادامه دارد/ دفاتر آمریکا کانون آموزش فتنه‌گران 88 بود

به گزارش گلستان24؛حمیدرضا بهمن‌نژاد صبح امروز در جمع فرهیختگان و فعالان رسانه‌ای استان گلستان، با بیان اینکه اصولاً فتنه‎ها در کشورها از دو منشأ داخلی و خارجی منشاء می‎گیرند، اظهار کرد: راه‌اندازی فتنه و آشوب‎های اجتماعی یک روش ثابت مستکبران در گذشته تاریخ است.

وی تصریح کرد: از جمله نمونه‎های این فتنه انگیزی به گسترش و راه‎اندازی گروه‎های تکفیری و داعش در منطقه اشاره کرد.

این کارشناس سیاسی افزود: با شکل‌گیری داعش در منطقه یکی از کارشناسان سیاسی آمریکا از نقش سرویس‎های جاسوسی آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی پرده برداشت و بیان کرد طرح لانه زنبور و راه‌اندازی گروه‌های تکفیری و داعش در منطقه و در کشورهای اسلامی با هدف حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و دیدیم به شکل هدفمند سلاح این گروه‎های تکفیری در منطقه به‌کارگیری شد.

وی گفت: فتنه در یمن، رفراندم کردستان، ترامپ در شهر مقدس قدس، بخشی از فتنه‎های استکبار در کشورهای اسلامی است و با این سابقه باید پرونده طویلی را در مجموعه اقدامات فتنه سال 88 باز کنیم.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: مهمترین راهبرد دشمنان انقلاب و استکبار این است که از داخل براندازی نظام جمهوری اسلامی باید رقم بخورد و این مهم باعث بروز و ظهور فتنه 88 شد.

بهمن نژاد یادآور شد: در سال 1388 شرایط برای وقوع یک فتنه در کشور فراهم بود و بر این اساس موضوع انتخابات در سال 1388 مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بیان کردند که فتنه 88 در بازده زمانی 10 تا 15 ساله در کشور برنامه‎ریزی شده بود، افزود: آموزش افراد برای راه‌اندازی فتنه در سال 1388  یکی از محورهای مهم دشمن برای ایجاد آشوب بود.

 این کارشناس سیاسی یادآور شد: از سال 1371 تا 1388 مستکبران و دشمنان انقلاب اسلامی برای ایجاد فتنه در کشور برنامه‌ریزی کردند و شبکه‌سازی اپوزوسیون داخلی و خارجی را در دستور کار قرار دادند.

بهمن‌نژاد با بیان اینکه دفاتر آمریکا در نقاط مختلف جهان برای راه‌اندازی این اپوزسیون بکارگیری شد، گفت: ماموریت اصلی این دفاتر جذب و راه‎اندازی و انسجام تشکل‎های مخالف نظام در داخل کشور برای فتنه سال88 بود که از اقشار مختلف بانوان و کارگری را در این راستا مورد آموزش قرار دادند.

وی با بیان اینکه بر اساس گفته‎های مقامات آمریکایی هزاران نفر در راستای فتنه 88  مورد در این دفاتر آموزش قرار گرفتند، یادآور شد: آموزش این افراد یکی از محورهای مهمی بود که در طی سال‎های گذشته قبل از فتنه88 مورد توجه قرار گرفته بود.

این کارشناس سیاسی افزود: حدود 60 موسسه و بنیاد که زیر نظر دفاتر آمریکایی فعالیت می‎کنند در سال 88 در مسیر فتنه ایران فعال شدند و سناریوهای مختلفی از جمله کشته‌سازی را در طی آن مدت دنبال کردند.

بهمن‌نژاد به نقش کشور انگلیس در فتنه سال 88 اشاره کرد و گفت: این کشور خباثت خود را در تاریخ برعلیه ایران نشان داده و اگر به تاریخ قبل از انقلاب نیز مراجعه کنید این خباثت وجود داشته و می‎توان در کودتای 1348 به این موضوع پی برد.

وی افزود: دشمنان فتنه‌گری خود را کنار نگذاشتند و میزان زیادی از فشارهای اقتصادی مردم برای تنگنای سیاسی و بحران آفرینی اقتصادی و تحریم‎ها نشأت گرفته از این فتنه‎گری است و استکبار به دنبال این است که مردم را از نظام خسته کنند و مردم را در برابر نظام قرار دهند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار