طی دو سال جاری:

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گلستان گفت: در دو سال جاری 24 هزار خانوار گلستانی در طرح « خانواده آماده در مخاطرات» تحت پوشش قرار گرفتند.

24 هزار خانوار گلستانی در طرح « خانواده آماده در مخاطرات» تحت پوشش قرار گرفتند

به گزارش گلستان24؛عبدالحسین رحیمی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو سال جاری 24 هزار خانوار گلستانی در طرح « خانواده آماده در مخاطرات» تحت پوشش قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: طی دو سال اخیر طرحی به عنوان «طرح خانواده آماده در مخاطرات» مخفف خادم اجرایی شد که در این طرح 24 هزار خانوار را تحت پوشش این آموزش قرار دادیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گلستان در خصوص نقش آموزش همگانی هلال‌احمر برای خانواده‌ها ابراز کرد: نقش مردم در حوادث و بلایای طبیعی بسیار حائز اهمیت است.

رحیمی خاطرنشان کرد: یکی از مزایای آموزش هلال احمر در این بحث کاهش آسیب‌های فردی در حادثه است معمولا در حوادث بلایای طبیعی و انسان‌ساخت مانند زلزله، سیل، تصادفات جاده‌ای و غیره افراد در صحنه حادثه دچار آسیب می‌شوند و فایده آموزش‌های هلال احمر کاهش آسیب‌ها است.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از نقش‌های آموزش هلال احمر این است که ما در محلات شهری و روستایی یا محیط‌های آپارتمانی و شهری و هر محیط دیگر می‌توانیم یک برنامه  تیمی امداد و نجات بین مردم داشته باشیم که مردم با سازمان‌دهی بهتری در مقابل با حوادث آماده باشند و خودشان قبل از رسیدن دستگاه‌ها بتوانند خودامدادی و خودنجاتی در قالب یک کار تیمی را انجام دهند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گلستان یادآور شد: در این راستا هلال احمر طی دو سال اخیر طرحی به عنوان «طرح خانواده آماده در مخاطرات» مخفف خادم را اجرایی کردند که در این طرح 24 هزار خانوار را تحت پوشش این آموزش قرار دادیم.

رحیمی در خصوص اجرای طرح «خانواده آماده در مخاطرات» تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح این است که در چرخه مدیریت بحران پیشگیری آمادگی مقابله و باز‌سازی، هلال‌احمر خانواده‌ها را با 15 طرح و برنامه به روش حضوری در هفت نوبت مراجعه حضوری آشنا کرد و در این راستا یک کانالی را در فضای مجازی تحت عنوان «@golestan khadem» راه‌اندازی کردیم و یک سایت کشوری تحت عنوان« khadem.ir » راه‌اندازی شد.

وی ابراز کرد: در مجموع برنامه «خانواده آماده در مخاطرات» یک طرح جامع برای خانواده‌ها است و ما نمی‌توانیم در بلایای طبیعی و انسان‌ساخت فقط برای مرحله مقابله برنامه داشته باشیم باید در تمام چرخه مدیریتی بحران خانواده‌ها را آماده کنیم یعنی بحث پیشگیری آمادگی مقابله و باز‌سازی را داشته باشیم و بعد از بلایا نیز باید خانواده‌ها آماده باشند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گلستان افزود: در طرح خادم این نقش به وضوح دیده می‌شود با این 15 برنامه خانواده ها در این چهار مرحله آماده می‌شوند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار