مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله از کشت بیش از ۵۱ هزار هکتار گندم در این شهرستان و کاهش آن نسبت به سال گذشته خبر داد.

کشت بیش از ۵۱ هزار هکتار گندم در کلاله

به گزارش گلستان۲۴؛علی علی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاله گفت: تا کنون کشت گندم در سطح ۵۱ هزار و ۱۳۲ هکتار از مزارع شهرستان به انجام رسیده که از این میزان ۸ هزار و ۱۱ هکتار آبی و ۴۳ هزار و ۴۲۱ هکتار دیم بوده است.


وی افزود: پیش بینی می‌شود میزان کشت گندم امسال به ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد و این در حالی است که پارسال در کلاله بیش از ۵۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گندم کشت شد.

علی زاده در خصوص علت کاهش کشت گندم برای امسال اضافه کرد: با توجه به شرایط مساعد آب و هوایی و بارش نزولات آسمانی در مهر و آذر امسال رغبت کشاورزان به کشت کلزا به جهت رعایت تناوب و همچنین درامد مناسب بیشتر شده است.

وی گفت: تا کنون در کلاله ۸ هزار و ۱۱۵ هکتار کلزا کشت شده است و همچنان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود سطح کشت کلزا به ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار برسد.

علی زاده درباره مزارع کلزای پارسال افزود: شرایط نامساعد جوی در سال گذشته باعث شد بیش از ۷ هزار هکتار از مزارع کلزا دچار سرمازدگی شود و فقط حدود ۳ هزار و ۷۰۰ هکتار کلزا به برداشت برسد.

وی در پایان گفت: تولید گندم در سال گذشته از گندمزار‌های این شهرستان به ۱۸۴ هزار تن رسید و تولید دانه روغنی کلزا نیز با سختی ۷ هزار و ۲۰۰ تن شد.

در کلاله ۶۸ هزار ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.

/باشگاه خبرنگاران

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار