معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان از کشت ۲۶۰ هزار هکتار گندم از ابتدای کشت این محصول تاکنون در استان خبر داد.

کشت ۲۶۰ هزار هکتار گندم در گلستان
به گزارش گلستان24؛حسن عباسی در گفتگو با خبرنگار قدس اظهار کرد: از اواخر آبان ماه کشت گندم در استان آغاز شد وتاکنون ۲۶۰ هزار هکتار گندم کشت شده است که پیش بینی ما کشت ۳۵۶ هزار و۳۰۲ هکتاری گندم در استان است.
وی تصریح کرد: در کشت جو نیز تاکنون ۵۸ هزار هکتار کشت در استان اتفاق افتاده است که پیش بینی می شود ۷۵ هزار هکتار کشت تا پایان آذر در استان انجام شود.
عباسی با بیان این که برنامه کشت کلزا امسال در استان ۷۰ هزار هکتار است، گفت: تاکنون قرارداد ۸۴ هزار هکتار کشت بسته شده است و تاکنون ۵۲ هزار هکتار کشت در استان اتفاق افتاده است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان در ادامه با اشاره به اینکه دو بارندگی خوب آذر ماه موجب شد کشت های پاییزه انجام شود وباز هم منتظر بارش ها هستیم تا باقی مانده کشت ها نیز انجام شود.
وی تصریح کرد: ازابتدای کشت خرید سویا در استان ۳۹ هزار تن خرید داشتیم که پیش بینی می شود خرید سویا به حدود ۴۰ تا ۴۵ هزار تن برسد وتاکنون حدود نیمی از مطالبات سویاکاران نیز پرداخت شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار