دبیر جامعه روحانیت مبارز گلستان:

دبیر جامعه روحانیت مبارز گلستان گفت: فتنه‌گران و ساکتان فتنه باید از صحنه مدیریت و نظام اسلامی برکنار و جایگاهی نداشته باشند هر روزی سخنی بگویند که زبان دشمن از نظام اسلامی باج خواهی کنند دست اینگونه افراد باید قطع شود.

فتنه‌گران و ساکتین فتنه از صحنه مدیریت و نظام اسلامی برکنار شوند/ برگزاری امتحانات نظام متوسطه و دانشگاه‌ها در 9 دی نشانه ضعف مدیران است

به گزارش گلستان24؛حوادث و وقایع فتنه‌گون سال 1388 شوکی بود که خطر مسئله نفاق و منافقان را به صاحبان انقلاب اسلامی یادآوری کرد، نفاق پیچیده‌ترین مسئله و آسیب اجتماعی است که ساختار نظام ولایی را در ایران اسلامی تهدید می‌کند، نفاق بیماری پنهان و مزمنی است که از صدر اسلام در کالبد حیات سیاسی همچون حیوان دوزیستی ادامه حیات داده است؛ پیرامون موضوع مهم فتنه 88 و خلق حماسه 9 دی با حجت‌الاسلام قربانعلی جمشیدی دبیر جامعه روحانیت مبارز استان گلستان مصاحبه‌ای ترتیب دادیم که در ذیل به آن اشاره شده است.

فارس: ضرورت داشتن بصیرت هنگام بروز غبار فتنه در جامعه چیست؟

جمشیدی: بصیرت باعث از بین رفتن فتنه و فتنه‌گران چه در داخل چه خارج خواهد شد، بروز نفاق و فتنه از زمان تشکیل دولت نبوی تاکنون در کالبد نظام اجتماعی مسلمین بوده و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه دارد، اگر به عنصر بصیرت مجهز شویم در برابر آسیب‌ها مصونیت پیدا می‌کنیم.

فارس: چرا باید یوم الله 9 دی گرامی داشته شود؟ و چرا این ایام به عنوان دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است؟

جمشیدی: به دلیل اینکه به مقدسات و اصل نظام اسلامی و قرآن و اهل بیت علیهم السلام و مردم فهیم و متدین و مسلمان اهانت شده بود.

لازم است که دهه ی بصیرت وآگاهی و پیمان با ولایت را همیشه زنده نگه داریم همان طوری که امام(ره) فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکتتان نرسد.

فارس: برخی با آنکه خودشان را ولایتمدار می‌دانند و تاکید بر فصل الخطاب قرار دادن سخنان مقام معظم رهبری دارند اما همچنان با وجود رافت اسلامی درباره فتنه گران؛ موضوع رفع حصر را مطرح می‌کنند؟ ارزیابی شما در این باره چیست؟

جمشیدی: به دلیل آنکه این اعتقاد قلبی نیست بلکه زبانی است و برای بدست آوردن موقعیت خودشان دست به هر آتشی و باد به هر جهتی بوزد میروند در واقع اینان حامی ولایت فقیه و نظام اسلامی نیستند بلکه انسانهای دو چهره و نفوذ را مقدم بر اصل نظام و عدالت و حق می‌دانند که باید از صحنه مدیریت و نظام اسلامی برکنار و جایگاهی نداشته باشند که هر روزی سخنی بگویند که زبان دشمن از نظام اسلامی باج خواهی کنند دست اینگونه افراد باید قطع گردد.

فارس: ارزیابی شما باتوجه به اینکه برخی امتحانات مقطع متوسطه در تقارن روز 9 دی برگزار می‌شود چیست؛ چه توصیه‌ای به مسوولان آموزش و پرورش دارید؟

جمشیدی: با توجه به ایام الله به ویژه 9 دی و یا 22 بهمن از مسوولین فرهنگی و آموزشی می‌خواهیم که با درایت و پیش بینی لازم برای حضور حماسی نوجوانان و فرهنگیان در میثاق 9 دی و بصیرت افزایی  شرکت کنند تاریخ امتحانات نظام متوسطه و دانشگاها را به روز دیگری موکول کنند که اینگونه تزلزل نشانه ضعف مدیران تلقی خواهد شد امید است برای آینده تدبیر لازم را بیندیشند.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار