مدیرعامل شرکت گاز گلستان از نشت یابی بیش از ۵ هزار و ۴۳۰ کیلومتر شبکه گاز در استان خبر داد.

نشت یابی بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه گاز در گلستان
به گزارش گلستان24؛صفر علی جمال لیوانی مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: تیم نشت یاب شرکت تا پایان آذر ماه امسال توانست ۱۶ شهر و ۴۹۱ روستای استان را با بیش از ۵ هزار و ۴۳۰ کیلومتر شبکه و ۱۸۱ هزار انشعاب گاز در سطح استان نشت یابی کند.

وی افزود: نگهداری و مراقبت از تأسیسات گاز به ویژه تأسیسات مدفون شده اهمیت بسیاری دارد، به نحوی که کوتاهی و غفلت از آن می‌تواند صدمات و خسارات فراوان و جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

جمال لیوانی اضافه کرد: انجام نشت یابی مزایایی از جمله جلوگیری از هدر رفت ثروت ملی، کاهش خطرات زیست محیطی و مهم‌تر از همه جلوگیری از بروز حوادث ناگوار را به همراه دارد.

وی در ادامه گفت: به منظور اطمینان از عدم وجود نشت گاز مشترکین گاز خانگی باید سیستم‌های لوله کشی گاز داخلی منازل خود را حداقل ۶ ماه یکبار با کف صابون نشت یابی کنند.

جمال لیوانی افزود: همچنین مشترکین واحد‌های صنعتی و تجاری نیز شیر ورودی و سایر شیر‌های مصرف را بسته و فشار محبوس شده شبکه داخلی را به دقت اندازه گیری و به مدت چند ساعت مورد پایش قراردهند تا در صورت وجود افت فشار با هماهنگی شرکت‌های مجری برای بررسی و رفع نشت گاز اقدام کنند.

وی در پایان گفت: همه مشترکین می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه نشتی از شبکه و انشعابات گاز بدون فوت وقت طی تماس با تلفن ۱۹۴ مراتب را به پست امداد گاز منطقه گزارش دهند.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار