مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) گرگان:

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان با بیان اینکه مردم از گرانی گله‎مندند، گفت: بیکاری، تورم؛ گرانی، مشکلات اقتصادی که به دنبال آن مشکلات اجتماعی را در پیش دارد، وضعیت اقتصادی مردم را نگران‎کننده کرده است.

دشمن همیشه در صدد ایجاد فتنه است

به گزارش گلستان24؛حجت‎الاسلام سیدمحسن طاهری امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: اهمیت یوم‌الله ۹ دی بسیار واضح و آشکار است همانطور که نامگذاری این روز به عنوان روز بصیرت، میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است در حقیقت ۹ دی نماد بصیرت مردم انقلابی است که همواره باید مد نظر داشته باشند.

وی برخورداری از بصیرت را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین وظایفی که همه ما باید به آن توجه کنیم دانست و تصریح کرد: دشمن همیشه در صدد ایجاد فتنه است، اینگونه نیست که فتنه‎ها تمام شده باشد بلکه می‌توان ادعا کرد که فتنه‎های جدید؛ پیچیده‎تر از فتنه‎های گذشته و طبیعتاً نیاز به بصیرت بیشتری دارد.

طاهری با تاکید بر اینکه در برخورد با فتنه‎ها نیازمند بصیرت هستیم، افزود: یوم‎الله 9 دی باید به عنوان نماد بصیرت ملت ایران مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان ابراز کرد: آنچه که باعث شد بسیاری از نخبگان و کسانی که سوابقی در انقلاب داشتند در سال 1388 دچار فتنه شدند و یا خود اهل فتنه و فتنه‎گری بودند و یا در جریان فتنه دچار تردید شدند و یا سکوت اختیار کردند و یا دو پهلو سخن گفتند که اینها ناشی از عدم بصیرت بوده است.

طاهری با بیان اینکه مسوولان متاسفانه آنگونه که باید و شاید از وضعیت مردم خبر ندارند، ادامه داد: اگر هم از این مسائل باخبر باشند ظاهراً توانایی حل مشکلات و یا اراده‌ای برای حل مشکلات در آنها وجود ندارد.

وی گفت: لازم است که مردم و نخبگان خصوصاً نیروهای حزب اللهی مطالبه‎های قانونی خودشان را در حد توان یا بالاترین حد انجام دهند تا این باعث نشود خدای ناکرده مشکلات اقتصادی و اجتماعی فوران کند و باعث سوء استفاده دشمنان شود.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان افزود: فراخوان‎هایی که دشمنان در شهرهای مختلف انجام می‎دهند و از مطالبات اقتصادی اجتماعی مردم سوء استفاده می‎کنند و یا از احساسات مردم بهره‎برداری و موج‎سواری می‎کنند اینها نشان‌ می‎دهد فتنه جدیدی در حال اجراست.

طاهری تاکید کرد: مردم، نخبگان جامعه و مسوولان مختلف به خصوص نیروهای مومن، انقلابی و حزب‌اللهی باید هوشیار باشند و با آرامش کامل موضع‌گیری صحیح در برخورد با این مسائل داشته باشند.

وی با بیان اینکه ما باید در برابر دولت مدعی باشیم و حل معضلات اقتصادی را مطالعه کنیم، ابراز کرد: متاسفانه شاهدیم مسوولان به جای آن پاسخگو باشد در مقام فرافکنی هستند.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان گفت: هنوز هم بعد از پنج سال حاکمیت جریان به اصطلاح اعتدال و دولت می‌گذرد اما آقایان به جای اینکه اقدامی انجام دهند به دنبال این هستند که مشکلات را به گردن دیگران بیاندازند.

طاهری تاکید کرد: مهمترین مطالباتی که امروز مردم دارند در زمینه اشتغالزایی و حمایت از تولید داخلی، مهار تورم و گرانی‎های بی‎رویه است.

وی با تاکید بر اینکه دولت نباید دست به اقداماتی بزند که باعث افزایش مشکلات اقتصادی شود، گفت: آنطوری که کارشناسان منصف و بی‎طرف درباره برنامه بودجه سال آینده قضاوت می‌کنند؛ دولت برنامه‎ای در نظر دارد از سال آینده اجرا کنند که نه تنها مسائل اقتصادی را حل نمی‎کند بلکه مشکلات را بیشتر خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان گرگان افزود: همانطوری که مقام معظم رهبری قبلاً فرمودند اگر از همان زمانی که شعارهای اقتصادی مطرح شد؛ خصوصا از زمانی که مسئله اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار گرفت دولتمردان، مسوولان و نمایندگان مجلس مطالبه می‎کردند و اینها سوال‌ها پیگیری می‌شد شاهد اجرا و تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی بودیم و وضعیت اقتصادی ما به یک وضعیت پایداری می‌رسید و نه تنها تحریم‌ها بی‌اثر می‌شد شاهد تقویت تولید داخلی، کم شدن آمار بیکاری، مهار تورم و رکود بودیم.

طاهری با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه دولتمردان خودشان را به مذاکرات با دشمن دلخوش کرده بودند و کشور و امکانات دولتی را درگیر مسائل فرعی کردند، افزود: امروز شاهد هستیم که برجام نه تنها نتیجه مثبتی برای حل مشکلات اقتصادی نداشت بلکه دشمن به بهانه‌های دیگر تحریم‌های جدیدی علیه ایران اضافه می‎کند.

وی بیان کرد: امیدوار بودیم بعد از آنکه بی‎نتیجه بودن برجام برای مسوولان آشکار شد لااقل به فکر می‌افتادند اما آنگونه که پیداست به خاطر همان نفوذی‎هایی که در اطراف دولتمردان ما وجود دارد هنوز هم آقایان از خواب غفلت بیدار نشدند و آنگونه که باید و شاید اقداماتی برای تحقق شاخص‌های اقتصاد مقاومتی انجام نمی‌دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار